Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The effect of air gap, wheel speed and drive angle on the anti-lock braking system efficiency

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27230%2F11%3A86079876" target="_blank" >RIV/61989100:27230/11:86079876 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1109/CarpathianCC.2011.5945856" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1109/CarpathianCC.2011.5945856</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1109/CarpathianCC.2011.5945856" target="_blank" >10.1109/CarpathianCC.2011.5945856</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The effect of air gap, wheel speed and drive angle on the anti-lock braking system efficiency

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Anti-lock Braking Systems (ABS) is a safe system and equipped in almost modern cars. In ABS, wheel speed sensors (WSS) are important components, they provide essential wheel speed information not only for anti-lock brake systems, but also for traction control and stability control systems. The wheel speed sensors on most vehicles are magnetic and generate an alternating current (AC) signal that increases in frequency and amplitude with wheel speed. When the teeth on the tone ring rotate past the sensortip, it changes the magnetic field and induces a current in the sensor windings. The result is a classic sine wave current pattern that changes with wheel speed. The strength of the signal can be affected by not only wheel speed but also the air gap between the sensor and tone ring, resistance inside the sensor, resistance in the external wiring and connector.

  • Název v anglickém jazyce

    The effect of air gap, wheel speed and drive angle on the anti-lock braking system efficiency

  • Popis výsledku anglicky

    Anti-lock Braking Systems (ABS) is a safe system and equipped in almost modern cars. In ABS, wheel speed sensors (WSS) are important components, they provide essential wheel speed information not only for anti-lock brake systems, but also for traction control and stability control systems. The wheel speed sensors on most vehicles are magnetic and generate an alternating current (AC) signal that increases in frequency and amplitude with wheel speed. When the teeth on the tone ring rotate past the sensortip, it changes the magnetic field and induces a current in the sensor windings. The result is a classic sine wave current pattern that changes with wheel speed. The strength of the signal can be affected by not only wheel speed but also the air gap between the sensor and tone ring, resistance inside the sensor, resistance in the external wiring and connector.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JB - Senzory, čidla, měření a regulace

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of 12th International Carpathian Control Conference ICCC´ 2011

  • ISBN

    978-1-61284-359-9

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    243-248

  • Název nakladatele

    Institute of Electrical and Electronics Engineers

  • Místo vydání

    New York

  • Místo konání akce

    Velké Karlovice

  • Datum konání akce

    25. 5. 2011

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku