The effect of air gap, wheel speed and drive angle on the anti-lock braking system efficiency
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27230%2F11%3A86079876" target="_blank" >RIV/61989100:27230/11:86079876 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1109/CarpathianCC.2011.5945856" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1109/CarpathianCC.2011.5945856</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1109/CarpathianCC.2011.5945856" target="_blank" >10.1109/CarpathianCC.2011.5945856</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The effect of air gap, wheel speed and drive angle on the anti-lock braking system efficiency
Popis výsledku v původním jazyce
Anti-lock Braking Systems (ABS) is a safe system and equipped in almost modern cars. In ABS, wheel speed sensors (WSS) are important components, they provide essential wheel speed information not only for anti-lock brake systems, but also for traction control and stability control systems. The wheel speed sensors on most vehicles are magnetic and generate an alternating current (AC) signal that increases in frequency and amplitude with wheel speed. When the teeth on the tone ring rotate past the sensortip, it changes the magnetic field and induces a current in the sensor windings. The result is a classic sine wave current pattern that changes with wheel speed. The strength of the signal can be affected by not only wheel speed but also the air gap between the sensor and tone ring, resistance inside the sensor, resistance in the external wiring and connector.
Název v anglickém jazyce
The effect of air gap, wheel speed and drive angle on the anti-lock braking system efficiency
Popis výsledku anglicky
Anti-lock Braking Systems (ABS) is a safe system and equipped in almost modern cars. In ABS, wheel speed sensors (WSS) are important components, they provide essential wheel speed information not only for anti-lock brake systems, but also for traction control and stability control systems. The wheel speed sensors on most vehicles are magnetic and generate an alternating current (AC) signal that increases in frequency and amplitude with wheel speed. When the teeth on the tone ring rotate past the sensortip, it changes the magnetic field and induces a current in the sensor windings. The result is a classic sine wave current pattern that changes with wheel speed. The strength of the signal can be affected by not only wheel speed but also the air gap between the sensor and tone ring, resistance inside the sensor, resistance in the external wiring and connector.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JB - Senzory, čidla, měření a regulace
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of 12th International Carpathian Control Conference ICCC´ 2011
ISBN
978-1-61284-359-9
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
243-248
Název nakladatele
Institute of Electrical and Electronics Engineers
Místo vydání
New York
Místo konání akce
Velké Karlovice
Datum konání akce
25. 5. 2011
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—