Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Simulated Faults in Model of Electromechanical Valve in Anti-lock Braking System

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F11%3A00180445" target="_blank" >RIV/68407700:21230/11:00180445 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Simulated Faults in Model of Electromechanical Valve in Anti-lock Braking System

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The current trends in vehicle diagnostics tend to decrease production costs, whereas the same or even higher user safety and comfort level has to be assured. One option is using the centralized diagnostics, which doesn´t increase the production costs, and even gives precision to the detection of an actual fault. The centralized diagnostics is based on mathematical models of every single part of the vehicle in which a properly working as well as a faulty system can be simulated. In this paper, the electromechanical valve in anti-lock braking system is described and modeled in detail. In order to proceed with the centralized diagnose of the anti-lock braking system of the vehicle, good understanding of the anti-lock braking system valve is necessary. A physical analysis, mathematical description and a general model of the valve was carried out.

  • Název v anglickém jazyce

    Simulated Faults in Model of Electromechanical Valve in Anti-lock Braking System

  • Popis výsledku anglicky

    The current trends in vehicle diagnostics tend to decrease production costs, whereas the same or even higher user safety and comfort level has to be assured. One option is using the centralized diagnostics, which doesn´t increase the production costs, and even gives precision to the detection of an actual fault. The centralized diagnostics is based on mathematical models of every single part of the vehicle in which a properly working as well as a faulty system can be simulated. In this paper, the electromechanical valve in anti-lock braking system is described and modeled in detail. In order to proceed with the centralized diagnose of the anti-lock braking system of the vehicle, good understanding of the anti-lock braking system valve is necessary. A physical analysis, mathematical description and a general model of the valve was carried out.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JB - Senzory, čidla, měření a regulace

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    POSTER 2011 - 15th International Student Conference on Electrical Engineering

  • ISBN

    978-80-01-04806-1

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    1-4

  • Název nakladatele

    ČVUT, Fakulta elektrotechnická

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Prague

  • Datum konání akce

    12. 5. 2011

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku