Simulated Faults in Model of Electromechanical Valve in Anti-lock Braking System
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F11%3A00180445" target="_blank" >RIV/68407700:21230/11:00180445 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Simulated Faults in Model of Electromechanical Valve in Anti-lock Braking System
Popis výsledku v původním jazyce
The current trends in vehicle diagnostics tend to decrease production costs, whereas the same or even higher user safety and comfort level has to be assured. One option is using the centralized diagnostics, which doesn´t increase the production costs, and even gives precision to the detection of an actual fault. The centralized diagnostics is based on mathematical models of every single part of the vehicle in which a properly working as well as a faulty system can be simulated. In this paper, the electromechanical valve in anti-lock braking system is described and modeled in detail. In order to proceed with the centralized diagnose of the anti-lock braking system of the vehicle, good understanding of the anti-lock braking system valve is necessary. A physical analysis, mathematical description and a general model of the valve was carried out.
Název v anglickém jazyce
Simulated Faults in Model of Electromechanical Valve in Anti-lock Braking System
Popis výsledku anglicky
The current trends in vehicle diagnostics tend to decrease production costs, whereas the same or even higher user safety and comfort level has to be assured. One option is using the centralized diagnostics, which doesn´t increase the production costs, and even gives precision to the detection of an actual fault. The centralized diagnostics is based on mathematical models of every single part of the vehicle in which a properly working as well as a faulty system can be simulated. In this paper, the electromechanical valve in anti-lock braking system is described and modeled in detail. In order to proceed with the centralized diagnose of the anti-lock braking system of the vehicle, good understanding of the anti-lock braking system valve is necessary. A physical analysis, mathematical description and a general model of the valve was carried out.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JB - Senzory, čidla, měření a regulace
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
POSTER 2011 - 15th International Student Conference on Electrical Engineering
ISBN
978-80-01-04806-1
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
1-4
Název nakladatele
ČVUT, Fakulta elektrotechnická
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Prague
Datum konání akce
12. 5. 2011
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—