Multi-Variant Time Constrained FlexRay Static Segment Scheduling
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F14%3A00221577" target="_blank" >RIV/68407700:21230/14:00221577 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1109/WFCS.2014.6837576" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1109/WFCS.2014.6837576</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1109/WFCS.2014.6837576" target="_blank" >10.1109/WFCS.2014.6837576</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Multi-Variant Time Constrained FlexRay Static Segment Scheduling
Popis výsledku v původním jazyce
The FlexRay bus is a modern standard used in the automotive industry. It offers deterministic message transmission with zero jitter while using time-triggered scheduling in the static segment. When several vehicle variants (i.e. different models and their versions) share the same signal, the car manufacturers require to schedule such signal at the same time in all vehicle variants. This requirement simplifies the signal traceability and diagnostics in different vehicle variants using the same platform and simplifies reuse of components and tools. In this paper, we propose a first fit based heuristic algorithm which creates the schedules for several vehicle variants at once, while transmitting a given signal at the same time in all the schedules. The scheduling algorithm also takes the time constraints as release dates and deadlines into account. Finally, different algorithm versions are compared on benchmark sets and low computational time demands are validated on large instances.
Název v anglickém jazyce
Multi-Variant Time Constrained FlexRay Static Segment Scheduling
Popis výsledku anglicky
The FlexRay bus is a modern standard used in the automotive industry. It offers deterministic message transmission with zero jitter while using time-triggered scheduling in the static segment. When several vehicle variants (i.e. different models and their versions) share the same signal, the car manufacturers require to schedule such signal at the same time in all vehicle variants. This requirement simplifies the signal traceability and diagnostics in different vehicle variants using the same platform and simplifies reuse of components and tools. In this paper, we propose a first fit based heuristic algorithm which creates the schedules for several vehicle variants at once, while transmitting a given signal at the same time in all the schedules. The scheduling algorithm also takes the time constraints as release dates and deadlines into account. Finally, different algorithm versions are compared on benchmark sets and low computational time demands are validated on large instances.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JC - Počítačový hardware a software
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GAP103%2F12%2F1994" target="_blank" >GAP103/12/1994: Adaptivní algoritmy pro rozvrhování a optimalizaci distribuovaných vestavěných real-time systémů</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of the 10th IEEE International Workshop on Factory Communication Systems
ISBN
978-1-4799-3235-1
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
1-8
Název nakladatele
IEEE
Místo vydání
Piscataway
Místo konání akce
Toulouse
Datum konání akce
5. 5. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—