Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Multi-Variant Time Constrained FlexRay Static Segment Scheduling

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F14%3A00221577" target="_blank" >RIV/68407700:21230/14:00221577 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1109/WFCS.2014.6837576" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1109/WFCS.2014.6837576</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1109/WFCS.2014.6837576" target="_blank" >10.1109/WFCS.2014.6837576</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Multi-Variant Time Constrained FlexRay Static Segment Scheduling

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The FlexRay bus is a modern standard used in the automotive industry. It offers deterministic message transmission with zero jitter while using time-triggered scheduling in the static segment. When several vehicle variants (i.e. different models and their versions) share the same signal, the car manufacturers require to schedule such signal at the same time in all vehicle variants. This requirement simplifies the signal traceability and diagnostics in different vehicle variants using the same platform and simplifies reuse of components and tools. In this paper, we propose a first fit based heuristic algorithm which creates the schedules for several vehicle variants at once, while transmitting a given signal at the same time in all the schedules. The scheduling algorithm also takes the time constraints as release dates and deadlines into account. Finally, different algorithm versions are compared on benchmark sets and low computational time demands are validated on large instances.

  • Název v anglickém jazyce

    Multi-Variant Time Constrained FlexRay Static Segment Scheduling

  • Popis výsledku anglicky

    The FlexRay bus is a modern standard used in the automotive industry. It offers deterministic message transmission with zero jitter while using time-triggered scheduling in the static segment. When several vehicle variants (i.e. different models and their versions) share the same signal, the car manufacturers require to schedule such signal at the same time in all vehicle variants. This requirement simplifies the signal traceability and diagnostics in different vehicle variants using the same platform and simplifies reuse of components and tools. In this paper, we propose a first fit based heuristic algorithm which creates the schedules for several vehicle variants at once, while transmitting a given signal at the same time in all the schedules. The scheduling algorithm also takes the time constraints as release dates and deadlines into account. Finally, different algorithm versions are compared on benchmark sets and low computational time demands are validated on large instances.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JC - Počítačový hardware a software

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GAP103%2F12%2F1994" target="_blank" >GAP103/12/1994: Adaptivní algoritmy pro rozvrhování a optimalizaci distribuovaných vestavěných real-time systémů</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 10th IEEE International Workshop on Factory Communication Systems

  • ISBN

    978-1-4799-3235-1

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    1-8

  • Název nakladatele

    IEEE

  • Místo vydání

    Piscataway

  • Místo konání akce

    Toulouse

  • Datum konání akce

    5. 5. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku