Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Modelling of the musical taste using semantic network for recommendation systems

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F14%3A00221835" target="_blank" >RIV/68407700:21230/14:00221835 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1145/2659532.2659624" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1145/2659532.2659624</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1145/2659532.2659624" target="_blank" >10.1145/2659532.2659624</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Modelling of the musical taste using semantic network for recommendation systems

  • Popis výsledku v původním jazyce

    A rapid growth of the Internet and the multimedia industry has created the current need for effective information filtering systems and, in particular, recommendation systems. The main purpose of recommendation systems in music field is to provide interesting and unknown music artists to the end-user, being based on user?s musical taste. Modelling of musical taste is the key step of developing recommendation system. In this paper we suggest a method of modelling user?s musical taste based on undirectedsemantic network. To enrich the model of user?s musical taste we use information from public databases. This method relies on Social Network Analysis and Betweenness centrality measure to identify factors which influence the user?s choice.

  • Název v anglickém jazyce

    Modelling of the musical taste using semantic network for recommendation systems

  • Popis výsledku anglicky

    A rapid growth of the Internet and the multimedia industry has created the current need for effective information filtering systems and, in particular, recommendation systems. The main purpose of recommendation systems in music field is to provide interesting and unknown music artists to the end-user, being based on user?s musical taste. Modelling of musical taste is the key step of developing recommendation system. In this paper we suggest a method of modelling user?s musical taste based on undirectedsemantic network. To enrich the model of user?s musical taste we use information from public databases. This method relies on Social Network Analysis and Betweenness centrality measure to identify factors which influence the user?s choice.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    IN - Informatika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    ACM International Conference Proceeding Series, Volume 883

  • ISBN

    978-1-4503-2753-4

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    174-178

  • Název nakladatele

    Bulgarian Chapter of ACM

  • Místo vydání

    Rousse

  • Místo konání akce

    Ruse

  • Datum konání akce

    27. 6. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku