Modelling of the musical taste using semantic network for recommendation systems
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F14%3A00221835" target="_blank" >RIV/68407700:21230/14:00221835 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1145/2659532.2659624" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1145/2659532.2659624</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1145/2659532.2659624" target="_blank" >10.1145/2659532.2659624</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Modelling of the musical taste using semantic network for recommendation systems
Popis výsledku v původním jazyce
A rapid growth of the Internet and the multimedia industry has created the current need for effective information filtering systems and, in particular, recommendation systems. The main purpose of recommendation systems in music field is to provide interesting and unknown music artists to the end-user, being based on user?s musical taste. Modelling of musical taste is the key step of developing recommendation system. In this paper we suggest a method of modelling user?s musical taste based on undirectedsemantic network. To enrich the model of user?s musical taste we use information from public databases. This method relies on Social Network Analysis and Betweenness centrality measure to identify factors which influence the user?s choice.
Název v anglickém jazyce
Modelling of the musical taste using semantic network for recommendation systems
Popis výsledku anglicky
A rapid growth of the Internet and the multimedia industry has created the current need for effective information filtering systems and, in particular, recommendation systems. The main purpose of recommendation systems in music field is to provide interesting and unknown music artists to the end-user, being based on user?s musical taste. Modelling of musical taste is the key step of developing recommendation system. In this paper we suggest a method of modelling user?s musical taste based on undirectedsemantic network. To enrich the model of user?s musical taste we use information from public databases. This method relies on Social Network Analysis and Betweenness centrality measure to identify factors which influence the user?s choice.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
IN - Informatika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
ACM International Conference Proceeding Series, Volume 883
ISBN
978-1-4503-2753-4
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
174-178
Název nakladatele
Bulgarian Chapter of ACM
Místo vydání
Rousse
Místo konání akce
Ruse
Datum konání akce
27. 6. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—