Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Improving Group Transit Schemes to Minimize Negative Effects of Maritime Piracy

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F14%3A00224589" target="_blank" >RIV/68407700:21230/14:00224589 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://ieeexplore.ieee.org/xpl/articleDetails.jsp?arnumber=6709759" target="_blank" >http://ieeexplore.ieee.org/xpl/articleDetails.jsp?arnumber=6709759</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1109/TITS.2013.2294908" target="_blank" >10.1109/TITS.2013.2294908</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Improving Group Transit Schemes to Minimize Negative Effects of Maritime Piracy

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Contemporary maritime piracy around the Horn of Africa presents a serious threat to the global shipping industry. A number of countermeasures were deployed to minimize the probability of a successful ship hijack, one of them being the establishment of the International Recommended Transit Corridor (IRTC). Currently, all ships transiting the Gulf of Aden are recommended to follow the IRTC and take part in group transit schemes (GTSs)-prescribed fixed schedules stating a time of arrival to the beginning of the corridor and a speed at which to sail through the corridor. We provide a number of contributions that improve the GTS: we formalize the grouping problem, we design an efficient algorithm able to compute optimal fixed GTSs with respect to the distribution of ships' speeds, we provide a real-world data set with speeds of ships transiting the IRTC, and we compare the optimal fixed schedules with the currently deployed schedule and quantify possible savings. Additionally, we propose on

  • Název v anglickém jazyce

    Improving Group Transit Schemes to Minimize Negative Effects of Maritime Piracy

  • Popis výsledku anglicky

    Contemporary maritime piracy around the Horn of Africa presents a serious threat to the global shipping industry. A number of countermeasures were deployed to minimize the probability of a successful ship hijack, one of them being the establishment of the International Recommended Transit Corridor (IRTC). Currently, all ships transiting the Gulf of Aden are recommended to follow the IRTC and take part in group transit schemes (GTSs)-prescribed fixed schedules stating a time of arrival to the beginning of the corridor and a speed at which to sail through the corridor. We provide a number of contributions that improve the GTS: we formalize the grouping problem, we design an efficient algorithm able to compute optimal fixed GTSs with respect to the distribution of ships' speeds, we provide a real-world data set with speeds of ships transiting the IRTC, and we compare the optimal fixed schedules with the currently deployed schedule and quantify possible savings. Additionally, we propose on

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    IN - Informatika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/LH11051" target="_blank" >LH11051: Formální modely a efektivní algoritmy pro inteligentní ochranu dopravní infrastruktury.</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    IEEE Transactions on Intelligent Transportation Systems

  • ISSN

    1524-9050

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    15

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    DE - Spolková republika Německo

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    1101-1112

  • Kód UT WoS článku

    000337130600018

  • EID výsledku v databázi Scopus