Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

VANETs Signal Quality-based Route Selection in Smart Cities

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F14%3A00224633" target="_blank" >RIV/68407700:21230/14:00224633 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.wireless-days.org/" target="_blank" >http://www.wireless-days.org/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    VANETs Signal Quality-based Route Selection in Smart Cities

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In road networks, the most common metrics to determine the optimal route relaying two points are either the path length or the travel time. However, as autonomous smart cars are expected to emerge in future smart cities and lead to an unprecedented growth of mobile applications spectrum for both drivers and passengers, we argue that other metrics can be also considered for route selection. Therefore, the best route for a driver will be also determined by specific in-vehicle users? requirements such as,ensuring sufficient quality for wireless connection with minimum cost, and selecting preferred access networks, etc. To this end, we propose an original algorithm that enables route selection based on maximum expected signal quality with respect to the drivers? maximum tolerated prolongation of journey. Our ultimate objective is to select the route that ensures sufficient signal quality for users on board by maximizing the usage of VANETs resources, through RSUs, while minimizing the usa

  • Název v anglickém jazyce

    VANETs Signal Quality-based Route Selection in Smart Cities

  • Popis výsledku anglicky

    In road networks, the most common metrics to determine the optimal route relaying two points are either the path length or the travel time. However, as autonomous smart cars are expected to emerge in future smart cities and lead to an unprecedented growth of mobile applications spectrum for both drivers and passengers, we argue that other metrics can be also considered for route selection. Therefore, the best route for a driver will be also determined by specific in-vehicle users? requirements such as,ensuring sufficient quality for wireless connection with minimum cost, and selecting preferred access networks, etc. To this end, we propose an original algorithm that enables route selection based on maximum expected signal quality with respect to the drivers? maximum tolerated prolongation of journey. Our ultimate objective is to select the route that ensures sufficient signal quality for users on board by maximizing the usage of VANETs resources, through RSUs, while minimizing the usa

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    IN - Informatika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of 2014 IFIP Wireless Days

  • ISBN

    978-1-4799-6605-9

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    COPPE/URFJ

  • Místo vydání

    Rio de Janiero

  • Místo konání akce

    Rio de Janeiro

  • Datum konání akce

    12. 11. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku