Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Vehicular Network-Aware Route Selection Considering Communication Requirements of Users for ITS

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F18%3A00304745" target="_blank" >RIV/68407700:21230/18:00304745 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1109/JSYST.2016.2623762" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1109/JSYST.2016.2623762</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1109/JSYST.2016.2623762" target="_blank" >10.1109/JSYST.2016.2623762</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Vehicular Network-Aware Route Selection Considering Communication Requirements of Users for ITS

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Increasing demands of mobile users on communication and new types of devices, such as sensors, machines, and vehicles, impose high load on cellular networks. Since requirements are expected to rise in a near future, new ways for cellular network offloading are needed. A promising solution for vehicles and vehicular users is to offload data to vehicular networks. To maximize offloading of the cellular networks, the vehicles can be navigated through areas characterized with more available communication capacity. Hence, we propose a novel scalable traveling route selection algorithm determining the route according to a traveling time and available throughput of both cellular and vehicular networks. While the maximum tolerated traveling time is defined by the vehicular users, an estimation of available throughput is based on a vehicular movement prediction. The proposed route selection algorithm is able to offload cellular network by up to 17% and time spent without required quality of connection can be reduced by 65%. At the same time, the traveling time is prolonged only negligibly in comparison with state-of-the-art algorithms.

  • Název v anglickém jazyce

    Vehicular Network-Aware Route Selection Considering Communication Requirements of Users for ITS

  • Popis výsledku anglicky

    Increasing demands of mobile users on communication and new types of devices, such as sensors, machines, and vehicles, impose high load on cellular networks. Since requirements are expected to rise in a near future, new ways for cellular network offloading are needed. A promising solution for vehicles and vehicular users is to offload data to vehicular networks. To maximize offloading of the cellular networks, the vehicles can be navigated through areas characterized with more available communication capacity. Hence, we propose a novel scalable traveling route selection algorithm determining the route according to a traveling time and available throughput of both cellular and vehicular networks. While the maximum tolerated traveling time is defined by the vehicular users, an estimation of available throughput is based on a vehicular movement prediction. The proposed route selection algorithm is able to offload cellular network by up to 17% and time spent without required quality of connection can be reduced by 65%. At the same time, the traveling time is prolonged only negligibly in comparison with state-of-the-art algorithms.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20201 - Electrical and electronic engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/LO1505" target="_blank" >LO1505: Podpora udržitelnosti Laboratoří pro vývoj a realizaci ČVUT v Praze</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    IEEE Systems Journal

  • ISSN

    1932-8184

  • e-ISSN

    1937-9234

  • Svazek periodika

    12

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    1239-1250

  • Kód UT WoS článku

    000431399100017

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-84996995515