Agent-based Simulation Testbed for On-demand Mobility Services
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F14%3A00226492" target="_blank" >RIV/68407700:21230/14:00226492 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1877050914006954#" target="_blank" >http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1877050914006954#</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.procs.2014.05.495" target="_blank" >10.1016/j.procs.2014.05.495</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Agent-based Simulation Testbed for On-demand Mobility Services
Popis výsledku v původním jazyce
New markets for personalized and efficient transport are creating a need for on-demand mobility services. To rigorously analyse new control mechanisms for these services, we introduce an open-source agent-based simulation testbed that allows users to eva- luate the performance of multi-agent, on-demand transport schemes. In particular, our testbed provides a framework to compare both centralized and decentralized, static and dynamic passenger allocation and vehicle routing mechanisms under various con-ditions; including varying vehicle fleets, road network topologies and passenger demands. Our testbed supports all stages of the experimental process; from the implementation of control mechanisms and the definition of experiment scenarios, through to simu- lation execution, analysis, and interpretation of results. Ultimately, the testbed accelerates the development of control mechanisms for emerging on-demand mobility services and facilitates their comparison using well-defined benchmar
Název v anglickém jazyce
Agent-based Simulation Testbed for On-demand Mobility Services
Popis výsledku anglicky
New markets for personalized and efficient transport are creating a need for on-demand mobility services. To rigorously analyse new control mechanisms for these services, we introduce an open-source agent-based simulation testbed that allows users to eva- luate the performance of multi-agent, on-demand transport schemes. In particular, our testbed provides a framework to compare both centralized and decentralized, static and dynamic passenger allocation and vehicle routing mechanisms under various con-ditions; including varying vehicle fleets, road network topologies and passenger demands. Our testbed supports all stages of the experimental process; from the implementation of control mechanisms and the definition of experiment scenarios, through to simu- lation execution, analysis, and interpretation of results. Ultimately, the testbed accelerates the development of control mechanisms for emerging on-demand mobility services and facilitates their comparison using well-defined benchmar
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JC - Počítačový hardware a software
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Procedia Computer Science
ISBN
—
ISSN
1877-0509
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
808-815
Název nakladatele
Elsevier
Místo vydání
Amsterdam
Místo konání akce
Hasselt
Datum konání akce
2. 6. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—