Analyzing On-demand Mobility Services by Agent-based Simulation
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F15%3A00233038" target="_blank" >RIV/68407700:21230/15:00233038 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.5383/juspn.06.01.003" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.5383/juspn.06.01.003</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5383/juspn.06.01.003" target="_blank" >10.5383/juspn.06.01.003</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Analyzing On-demand Mobility Services by Agent-based Simulation
Popis výsledku v původním jazyce
Widespread adoption of smartphones and ubiquitous internet connectivity gives rise to new markets for personalized and efficient on - demand mobility services. To rigorously analyze new control mechanisms for these services, we introduce an open - sourceagent - based simulation testbed that allows evaluating the performance of demand - responsive transport schemes. In particular, our testbed provides a framework to compare both centralized and decentralized, static and dynamic passenger allocation andvehicle routing mechanisms under various conditions; including varying vehicle fleets, road network topologies and passenger demands. The testbed supports all stages of the experimental process; from the implementation of control mechanisms and the definition of experiment scenarios, through to simulation execution, analysis, and interpretation of results. Ultimately, our testbed accelerates the development of control mechanisms for emerging on - demand mobility services a nd facilitates
Název v anglickém jazyce
Analyzing On-demand Mobility Services by Agent-based Simulation
Popis výsledku anglicky
Widespread adoption of smartphones and ubiquitous internet connectivity gives rise to new markets for personalized and efficient on - demand mobility services. To rigorously analyze new control mechanisms for these services, we introduce an open - sourceagent - based simulation testbed that allows evaluating the performance of demand - responsive transport schemes. In particular, our testbed provides a framework to compare both centralized and decentralized, static and dynamic passenger allocation andvehicle routing mechanisms under various conditions; including varying vehicle fleets, road network topologies and passenger demands. The testbed supports all stages of the experimental process; from the implementation of control mechanisms and the definition of experiment scenarios, through to simulation execution, analysis, and interpretation of results. Ultimately, our testbed accelerates the development of control mechanisms for emerging on - demand mobility services a nd facilitates
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
JC - Počítačový hardware a software
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/EE2.3.30.0034" target="_blank" >EE2.3.30.0034: Podpora zkvalitnění týmů výzkumu a vývoje a rozvoj intersektorální mobility na ČVUT v Praze</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Journal of Ubiquitous Systems and Pervasive Networks
ISSN
1923-7324
e-ISSN
—
Svazek periodika
6
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CA - Kanada
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
17-26
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—