Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Agents Towards Vehicle Routing Problem with Time Windows

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F15%3A00207020" target="_blank" >RIV/68407700:21230/15:00207020 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.tandfonline.com/doi/pdf/10.1080/15472450.2014.889953" target="_blank" >http://www.tandfonline.com/doi/pdf/10.1080/15472450.2014.889953</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1080/15472450.2014.889953" target="_blank" >10.1080/15472450.2014.889953</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Agents Towards Vehicle Routing Problem with Time Windows

  • Popis výsledku v původním jazyce

    We suggest an efficient polynomial algorithm for the vehicle routing problem with time windows (VRPTW) based on agent negotiation. A generic agent decomposition of the problem is introduced featuring a clear separation between the local planning performed by the individual vehicles and the abstract global coordination achieved by negotiation --- differentiating the presented algorithm from the classical centralized algorithms. The semantic of the abstract negotiation process is discussed as well as thetwo alternative local planning strategies used by the individual vehicles. A relevant comparison to the state-of-the-art classical and agent-based algorithms is provided missing from most previous agent-based studies. The algorithm performs slightly worse than the state-of-the-art classical algorithms but improves on all the previous comparable agent-based algorithms.

  • Název v anglickém jazyce

    Agents Towards Vehicle Routing Problem with Time Windows

  • Popis výsledku anglicky

    We suggest an efficient polynomial algorithm for the vehicle routing problem with time windows (VRPTW) based on agent negotiation. A generic agent decomposition of the problem is introduced featuring a clear separation between the local planning performed by the individual vehicles and the abstract global coordination achieved by negotiation --- differentiating the presented algorithm from the classical centralized algorithms. The semantic of the abstract negotiation process is discussed as well as thetwo alternative local planning strategies used by the individual vehicles. A relevant comparison to the state-of-the-art classical and agent-based algorithms is provided missing from most previous agent-based studies. The algorithm performs slightly worse than the state-of-the-art classical algorithms but improves on all the previous comparable agent-based algorithms.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    JC - Počítačový hardware a software

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/LD12044" target="_blank" >LD12044: Agentní algoritmy pro autonomní podpůrné systémy v pozemní dopravě</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of Intelligent Transportation Systems

  • ISSN

    1547-2450

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    19

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    15

  • Strana od-do

    3-17

  • Kód UT WoS článku

    000350110900002

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-84924044169