Agents Towards Vehicle Routing Problem with Time Windows
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F15%3A00207020" target="_blank" >RIV/68407700:21230/15:00207020 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.tandfonline.com/doi/pdf/10.1080/15472450.2014.889953" target="_blank" >http://www.tandfonline.com/doi/pdf/10.1080/15472450.2014.889953</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1080/15472450.2014.889953" target="_blank" >10.1080/15472450.2014.889953</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Agents Towards Vehicle Routing Problem with Time Windows
Popis výsledku v původním jazyce
We suggest an efficient polynomial algorithm for the vehicle routing problem with time windows (VRPTW) based on agent negotiation. A generic agent decomposition of the problem is introduced featuring a clear separation between the local planning performed by the individual vehicles and the abstract global coordination achieved by negotiation --- differentiating the presented algorithm from the classical centralized algorithms. The semantic of the abstract negotiation process is discussed as well as thetwo alternative local planning strategies used by the individual vehicles. A relevant comparison to the state-of-the-art classical and agent-based algorithms is provided missing from most previous agent-based studies. The algorithm performs slightly worse than the state-of-the-art classical algorithms but improves on all the previous comparable agent-based algorithms.
Název v anglickém jazyce
Agents Towards Vehicle Routing Problem with Time Windows
Popis výsledku anglicky
We suggest an efficient polynomial algorithm for the vehicle routing problem with time windows (VRPTW) based on agent negotiation. A generic agent decomposition of the problem is introduced featuring a clear separation between the local planning performed by the individual vehicles and the abstract global coordination achieved by negotiation --- differentiating the presented algorithm from the classical centralized algorithms. The semantic of the abstract negotiation process is discussed as well as thetwo alternative local planning strategies used by the individual vehicles. A relevant comparison to the state-of-the-art classical and agent-based algorithms is provided missing from most previous agent-based studies. The algorithm performs slightly worse than the state-of-the-art classical algorithms but improves on all the previous comparable agent-based algorithms.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
JC - Počítačový hardware a software
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/LD12044" target="_blank" >LD12044: Agentní algoritmy pro autonomní podpůrné systémy v pozemní dopravě</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Journal of Intelligent Transportation Systems
ISSN
1547-2450
e-ISSN
—
Svazek periodika
19
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska
Počet stran výsledku
15
Strana od-do
3-17
Kód UT WoS článku
000350110900002
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-84924044169