Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Algorithm for Vehicle Routing Problem with Time Windows Based on Agent Negotiation

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F12%3A00194079" target="_blank" >RIV/68407700:21230/12:00194079 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.ia.urjc.es/att2012/papers/att2012_submission_10.pdf" target="_blank" >http://www.ia.urjc.es/att2012/papers/att2012_submission_10.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Algorithm for Vehicle Routing Problem with Time Windows Based on Agent Negotiation

  • Popis výsledku v původním jazyce

    We suggest an efficient algorithm for the vehicle routing problem with time windows (VRPTW) based on agent negotiation. The algorithm is based on a set of generic negotiation methods and state-of-the-art insertion heuristics. Experimental results on wellknown Solomon's and Homberger-Gehring benchmarks demonstrate that the algorithm outperforms previous agent based algorithms. The relevance of the algorithm with respect to the state-of-the-art centralized solvers is discussed within a comprehensive performance and algorithmic analysis, that has not been provided by previous works. The main contribution of this work is the assessment of general applicability of agent based approaches to routing problems in general providing for a solid base for future research in this area.

  • Název v anglickém jazyce

    Algorithm for Vehicle Routing Problem with Time Windows Based on Agent Negotiation

  • Popis výsledku anglicky

    We suggest an efficient algorithm for the vehicle routing problem with time windows (VRPTW) based on agent negotiation. The algorithm is based on a set of generic negotiation methods and state-of-the-art insertion heuristics. Experimental results on wellknown Solomon's and Homberger-Gehring benchmarks demonstrate that the algorithm outperforms previous agent based algorithms. The relevance of the algorithm with respect to the state-of-the-art centralized solvers is discussed within a comprehensive performance and algorithmic analysis, that has not been provided by previous works. The main contribution of this work is the assessment of general applicability of agent based approaches to routing problems in general providing for a solid base for future research in this area.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    JC - Počítačový hardware a software

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/LD12044" target="_blank" >LD12044: Agentní algoritmy pro autonomní podpůrné systémy v pozemní dopravě</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů