Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Telemetrický systém pro zvýšení bezpečnosti provozu ultralehkých letounů

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F15%3A00231172" target="_blank" >RIV/68407700:21230/15:00231172 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://spisy.upv.cz/Patents/FullDocuments/305/305198.pdf" target="_blank" >http://spisy.upv.cz/Patents/FullDocuments/305/305198.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Telemetrický systém pro zvýšení bezpečnosti provozu ultralehkých letounů

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Telemetrický systém obsahuje standardně používané zařízení (1) EFIS s externími senzory a s externí výpočetní jednotkou (2). Externí výpočetní jednotka (2) je tvořená časoprostorovým plánovačem (2.5) trajektorií připojeným s blokem (2.3) statické terénní mapy, blokem (2.4) statických mapových podkladů, dekodérem (2.2) aktuálního cíle navigace, interpretrem (2.1) aktuálního stavu letounu v prostoru a detektorem (2.8) kolizí letových trajektorií, do něhož je zároveň připojen jeho výstup, stejně jako do druhého detektoru (9.8) kolizí. Vstupy interpretru (2.1) jsou navigační systém (5) GPS a interní senzorická jednotka (1.2). Vstupem dekodéru (2.2) je navigační systém (5) GPS. Dalšími vstupy detektoru (2.8) kolizí jsou prediktor (2.7) letových trajektorií a druhý časoprostorový plánovač (9.5), přičemž výstup je připojen do plánovače (2.9) úhybných manévrů. Ten je svým výstupem připojen na evaluátoru (2.10) úhybných trajektorií, který je zároveň jeho vstupem. Výstup evaluátoru (2.10) je připojen na aplikátor (2.11) úhybných trajektorií, jehož výstup je připojen s druhým aplikátorem (9.11) a vizualizačním systémem (1.3). Prediktor (2.7) využívá jako vstup přijímač (3) ADS-B a dekodér (2.6) absolutní polohy, který má na vstupu interpreter (2.1) a systém (4) CAS. Pro propojení s druhou externí výpočetní jednotkou (9) kooperujícího letounu slouží bezdrátová komunikační zařízení (7, 10).

  • Název v anglickém jazyce

    Telemetric system for increasing safety of ultralight airplane operation

  • Popis výsledku anglicky

    The telemetric system according to the present invention comprises a commonly used device (1) EFIS with external sensors and an external computation unit (2). The external computation unit (2) consists of a trajectory spatio-temporal organizer (2.5) connected to a block of static field map block (2.3), a static map bases block (2.4), a decoder (2.2) of a navigation actual target, interpreter (2.1) of the airplane actual state in the space and a decoder (2.8) of flight trajectory collisions, in which its output is connected, too, as well as in the second collision decoder (9.8). The interpreter (2.1) inputs are the GPS navigation system (5) and an internal sensory unit (1.2). The decoder (2.2) input is the GPS navigation system (5). The other collision decoder (2.8) inputs are a flight trajectory predictor (2.7) and a second spatio-temporal organizer (9.5), whereby the output is connected to a breakaway maneuver organizer (2.9). Said breakaway maneuver organizer (2.9) output is connected to a breakaway trajectory evaluator (2.10), which is at the same time the input thereof. The breakaway trajectory evaluator (2.10) is connected to a breakaway trajectory applicator (2.11) having its output connected to a second applicator (9.11) and to a visualization system (1.3). The flight trajectory predictor (2.7) makes use of its input receiver (3) ADS-B and an absolute position decoder (2.6) having on its input the interpreter (2.1) and the CAS system (4). Wireless communication devices (7, 10) serve for connection with a second computation unit (9) of a cooperating airplane.

Klasifikace

  • Druh

    P - Patent

  • CEP obor

    JD - Využití počítačů, robotika a její aplikace

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TA01030847" target="_blank" >TA01030847: Telemetrické systémy a řídící algoritmy pro zvýšení bezpečnosti provozu malých civilních letounů</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Číslo patentu nebo vzoru

    305198

  • Vydavatel

    CZ001 -

  • Název vydavatele

    Industrial Property Office

  • Místo vydání

    Prague

  • Stát vydání

    CZ - Česká republika

  • Datum přijetí

    22. 4. 2015

  • Název vlastníka

    České vysoké učení technické v Praze, Fakulta elektrotechnická; F AIR spol. s r.o.;

  • Způsob využití

    A - Výsledek využívá pouze poskytovatel

  • Druh možnosti využití

    A - K využití výsledku jiným subjektem je vždy nutné nabytí licence