Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Zařízení pro řízení skluzu kol kolejového vozidla a způsob řízení skluzu kol kolejového vozidla v tomto zařízení

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F19%3A00339144" target="_blank" >RIV/68407700:21230/19:00339144 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://isdv.upv.cz/webapp/resdb.print_detail.det?pspis=PT/2019-525&plang=CS" target="_blank" >https://isdv.upv.cz/webapp/resdb.print_detail.det?pspis=PT/2019-525&plang=CS</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Zařízení pro řízení skluzu kol kolejového vozidla a způsob řízení skluzu kol kolejového vozidla v tomto zařízení

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Zařízení pro řízení skluzu kol kolejového vozidla s blokem (1) modifikace žádaného momentu má první vstup (1.1) pro přivedení vstupního parametru (TR), druhý vstup (1.2) propojený s výstupem (7.2) bloku (7) regulátoru a třetí vstup (1.3) propojený s prvním výstupem (5.1) bloku (5) zdroje budicího signálu (5). Blok (5) zdroje budicího signálu obsahuje první generátor pro generování periodického budicího signálu (ΔTER), jehož výstup je propojen s prvním výstupem (5.1) zdroje budicího signálu. Blok (1) modifikace žádaného momentu je svým výstupem (1.4) propojen se vstupem (2.1) bloku (2) elektrické části pohonu vozidla, jehož první výstup (2.2) je spojen se vstupem (3.1) bloku (3) mechanické části pohonu vozidla, který obsahuje snímač pro měření úhlové rychlosti otáčení (ω) trakčního motoru, jehož výstup je propojen s výstupem (3.2) bloku (3) mechanické části pohonu připojeným ke vstupu (4.1) bloku (4) žádaného mezního sklonu adhezní charakteristiky v pracovním bodě. Je obsažen také blok (6) odhadu sklonu adhezní charakteristiky v pracovním bodě, jehož výstup (6.4) je připojen k pozitivnímu vstupu odečítacího bloku, k jehož negativnímu vstupu je připojen výstup (4.2) bloku (4) žádaného mezního sklonu adhezní charakteristiky v pracovním bodě. Výstup odečítacího bloku je připojen ke vstupu (7.1) bloku (7) regulátoru, jehož výstup (7.2) je připojen ke druhému vstupu (1.2) bloku (1) modifikace žádaného momentu. Je navržen také způsob řízení skluzu kol kolejového vozidla v tomto zařízení. ### Patent využíván vlastníkem.

  • Název v anglickém jazyce

    A device for controlling a rail vehicle wheel slip and a method for controlling rail vehicle wheel slip in this device

  • Popis výsledku anglicky

    The wheel slide control device with a torque modification block (1) has a first input (1.1) for the supply of the input parameter (TR), a second input (1.2) connected to the output (7.2) of the controller block (7) and a third input (1.3) ) coupled to the first output (5.1) of the excitation signal source block (5). The excitation signal source block (5) comprises a first generator for generating a periodic excitation signal (ΔTER) the output of which is coupled to the first excitation signal source output (5.1). The torque modification block (1) is connected by its output (1.4) to the input (2.1) of the electric drive block (2), the first output (2.2) of which is connected to the input (3.1) of the mechanical drive block (3) containing an encoder for measuring the angular rotational speed (ω) of the traction motor, the output of which is coupled to the output (3.2) of the mechanical drive block (3) connected to the input (4.1) of the desired adhesion limit slope (4) at the operating point. Also included is a block (6) for estimating the slope of the adhesiveness at the operating point, the output of which (6.4) is connected to the positive input of the reading block, whose negative is connected to the output (4.2) of the desired marginal declination of the adhesion characteristics in the working point. The output of the reading block is connected to the input (7.1) of the controller block (7), the output of which(7.2) is connected to the second input (1.2) of the torque modification block (1). A method for controlling a rail vehicle wheel slip in this device is also proposed. ### The patent is exploited by its owner.

Klasifikace

  • Druh

    P - Patent

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20201 - Electrical and electronic engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Číslo patentu nebo vzoru

    308113

  • Vydavatel

    CZ001 -

  • Název vydavatele

    Industrial Property Office

  • Místo vydání

    Prague

  • Stát vydání

    CZ - Česká republika

  • Datum přijetí

    27. 11. 2019

  • Název vlastníka

    České vysoké učení technické v Praze

  • Způsob využití

    A - Výsledek využívá pouze poskytovatel

  • Druh možnosti využití

    A - K využití výsledku jiným subjektem je vždy nutné nabytí licence