Zařízení pro řízení skluzu kol kolejového vozidla a způsob řízení skluzu kol kolejového vozidla v tomto zařízení
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F19%3A00339144" target="_blank" >RIV/68407700:21230/19:00339144 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://isdv.upv.cz/webapp/resdb.print_detail.det?pspis=PT/2019-525&plang=CS" target="_blank" >https://isdv.upv.cz/webapp/resdb.print_detail.det?pspis=PT/2019-525&plang=CS</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Zařízení pro řízení skluzu kol kolejového vozidla a způsob řízení skluzu kol kolejového vozidla v tomto zařízení
Popis výsledku v původním jazyce
Zařízení pro řízení skluzu kol kolejového vozidla s blokem (1) modifikace žádaného momentu má první vstup (1.1) pro přivedení vstupního parametru (TR), druhý vstup (1.2) propojený s výstupem (7.2) bloku (7) regulátoru a třetí vstup (1.3) propojený s prvním výstupem (5.1) bloku (5) zdroje budicího signálu (5). Blok (5) zdroje budicího signálu obsahuje první generátor pro generování periodického budicího signálu (ΔTER), jehož výstup je propojen s prvním výstupem (5.1) zdroje budicího signálu. Blok (1) modifikace žádaného momentu je svým výstupem (1.4) propojen se vstupem (2.1) bloku (2) elektrické části pohonu vozidla, jehož první výstup (2.2) je spojen se vstupem (3.1) bloku (3) mechanické části pohonu vozidla, který obsahuje snímač pro měření úhlové rychlosti otáčení (ω) trakčního motoru, jehož výstup je propojen s výstupem (3.2) bloku (3) mechanické části pohonu připojeným ke vstupu (4.1) bloku (4) žádaného mezního sklonu adhezní charakteristiky v pracovním bodě. Je obsažen také blok (6) odhadu sklonu adhezní charakteristiky v pracovním bodě, jehož výstup (6.4) je připojen k pozitivnímu vstupu odečítacího bloku, k jehož negativnímu vstupu je připojen výstup (4.2) bloku (4) žádaného mezního sklonu adhezní charakteristiky v pracovním bodě. Výstup odečítacího bloku je připojen ke vstupu (7.1) bloku (7) regulátoru, jehož výstup (7.2) je připojen ke druhému vstupu (1.2) bloku (1) modifikace žádaného momentu. Je navržen také způsob řízení skluzu kol kolejového vozidla v tomto zařízení. ### Patent využíván vlastníkem.
Název v anglickém jazyce
A device for controlling a rail vehicle wheel slip and a method for controlling rail vehicle wheel slip in this device
Popis výsledku anglicky
The wheel slide control device with a torque modification block (1) has a first input (1.1) for the supply of the input parameter (TR), a second input (1.2) connected to the output (7.2) of the controller block (7) and a third input (1.3) ) coupled to the first output (5.1) of the excitation signal source block (5). The excitation signal source block (5) comprises a first generator for generating a periodic excitation signal (ΔTER) the output of which is coupled to the first excitation signal source output (5.1). The torque modification block (1) is connected by its output (1.4) to the input (2.1) of the electric drive block (2), the first output (2.2) of which is connected to the input (3.1) of the mechanical drive block (3) containing an encoder for measuring the angular rotational speed (ω) of the traction motor, the output of which is coupled to the output (3.2) of the mechanical drive block (3) connected to the input (4.1) of the desired adhesion limit slope (4) at the operating point. Also included is a block (6) for estimating the slope of the adhesiveness at the operating point, the output of which (6.4) is connected to the positive input of the reading block, whose negative is connected to the output (4.2) of the desired marginal declination of the adhesion characteristics in the working point. The output of the reading block is connected to the input (7.1) of the controller block (7), the output of which(7.2) is connected to the second input (1.2) of the torque modification block (1). A method for controlling a rail vehicle wheel slip in this device is also proposed. ### The patent is exploited by its owner.
Klasifikace
Druh
P - Patent
CEP obor
—
OECD FORD obor
20201 - Electrical and electronic engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Číslo patentu nebo vzoru
308113
Vydavatel
CZ001 -
Název vydavatele
Industrial Property Office
Místo vydání
Prague
Stát vydání
CZ - Česká republika
Datum přijetí
27. 11. 2019
Název vlastníka
České vysoké učení technické v Praze
Způsob využití
A - Výsledek využívá pouze poskytovatel
Druh možnosti využití
A - K využití výsledku jiným subjektem je vždy nutné nabytí licence