Způsob pro odhad sklonu adhezní charakteristiky kolejového vozidla v pracovním bodě a zařízení pro provádění tohoto způsobu
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F19%3A00339140" target="_blank" >RIV/68407700:21230/19:00339140 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://isdv.upv.cz/webapp/resdb.print_detail.det?pspis=PT/2019-526&plang=CS" target="_blank" >https://isdv.upv.cz/webapp/resdb.print_detail.det?pspis=PT/2019-526&plang=CS</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Způsob pro odhad sklonu adhezní charakteristiky kolejového vozidla v pracovním bodě a zařízení pro provádění tohoto způsobu
Popis výsledku v původním jazyce
Způsob pro odhad sklonu adhezní charakteristiky kolejového vozidla v pracovním bodě zahrnuje: - generování okamžitých hodnot odhadovaného momentu (Tδ) tak, že odhadovaný moment (Tδ) má stejnosměrnou složku úměrnou vstupnímu parametru (TR) a střídavou složku úměrnou periodickému budicímu signálu (ΔTER). Prostřednictvím číslicového zpracování se získá hodnota odhadnutého modulu (MTest) momentu a hodnota odhadnutého fázového posuvu (PTest) momentu vůči synchronizačnímu signálu (Sync), a - získávání okamžitých hodnot úhlové rychlosti (ω) otáčení trakčního motoru nebo poháněné nápravy nebo poháněného kola. Prostřednictvím číslicového zpracování se získá hodnota odhadnutého modulu (Mωest) uhlové rychlosti a hodnota odhadnutého fázového posuvu (Pωest) úhlové rychlosti (ω) otáčení vůči synchronizačnímu signálu (Sync). Odečtením (PTest) - (Pωest) se získá rozdíl (ΔP) fázových posuvů na mechanické části pohonu, který je v důsledku její nelinearity úměrný odhadovanému sklonu (best) adhézní charakteristiky. Je navrženo také zařízení pro provádění tohoto způsobu. ### Patent využíván vlastníkem.
Název v anglickém jazyce
A method for estimating the slope of the adhesion characteristic of a rail vehicle at a working point and apparatus for the method
Popis výsledku anglicky
Method of estimating the inclination of the adhesion characteristic of a rail vehicle at a working point includes: - generating instantaneous values of the estimated torque (Tδ) so that the estimated torque (Tδ) has a DC component proportional to the input parameter (TR) and an AC component proportional to the periodic excitation signal (ΔTER). By digital processing, the value of the estimated torque module (MTest) and the value of the estimated phase shift (PTest) of the torque relative to the synchronization signal (Sync) are obtained, and - obtaining instantaneous angular velocity (ω) values of the traction motor or driven axle or driven wheel. By digital processing, the value of the estimated angular velocity module (Mωest) and the value of the estimated phase shift (Pωest) of the angular velocity (ω) relative to the synchronization signal (Sync) are obtained. By subtracting (PTest) - (Pωest), the difference (ΔP) of the phase shifts on the mechanical part of the drive is obtained, which is proportional to the estimated slope (best) of the adhesion characteristic due to its non-linearity. A device for carrying out this method is also designed. ### The patent is exploited by its owner.
Klasifikace
Druh
P - Patent
CEP obor
—
OECD FORD obor
20201 - Electrical and electronic engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Číslo patentu nebo vzoru
308117
Vydavatel
CZ001 -
Název vydavatele
Industrial Property Office
Místo vydání
Prague
Stát vydání
CZ - Česká republika
Datum přijetí
27. 11. 2019
Název vlastníka
České vysoké učení technické v Praze
Způsob využití
A - Výsledek využívá pouze poskytovatel
Druh možnosti využití
A - K využití výsledku jiným subjektem je vždy nutné nabytí licence