Fully Agent-based Simulation Model of Multimodal Mobility in European Cities
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F15%3A00233026" target="_blank" >RIV/68407700:21230/15:00233026 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://agents.fel.cvut.cz/~certicky/files/publications/mt-its-2015.pdf" target="_blank" >http://agents.fel.cvut.cz/~certicky/files/publications/mt-its-2015.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1109/MTITS.2015.7223261" target="_blank" >10.1109/MTITS.2015.7223261</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Fully Agent-based Simulation Model of Multimodal Mobility in European Cities
Popis výsledku v původním jazyce
Even though the agent-based simulation modelling has become a standard tool in transport research, current imple- mentations still treat travellers as passive data structures, updated synchronously at infrequent, predefined points in time, thus failing to cover within-the-day decision making and negotiation necessary for cooperative behaviour in a dynamic transport system. Leveraging the fully agent-based modelling approach, we have built large-scale activity-based models of multimodal mobility coveringareas up to thousands of square kilometres and simulating populations of up to millions of inhabitants of several European cities. Citizens are represented by autonomous, self-interested agents which schedule and execute their activities (work, shopping, leisure, etc.) and trips in time and space. Indi- vidual decisions are influenced by agent?s demographic attributes and modelled using the data from mobility surveys. The model is statistically validated against origin-destination matri
Název v anglickém jazyce
Fully Agent-based Simulation Model of Multimodal Mobility in European Cities
Popis výsledku anglicky
Even though the agent-based simulation modelling has become a standard tool in transport research, current imple- mentations still treat travellers as passive data structures, updated synchronously at infrequent, predefined points in time, thus failing to cover within-the-day decision making and negotiation necessary for cooperative behaviour in a dynamic transport system. Leveraging the fully agent-based modelling approach, we have built large-scale activity-based models of multimodal mobility coveringareas up to thousands of square kilometres and simulating populations of up to millions of inhabitants of several European cities. Citizens are represented by autonomous, self-interested agents which schedule and execute their activities (work, shopping, leisure, etc.) and trips in time and space. Indi- vidual decisions are influenced by agent?s demographic attributes and modelled using the data from mobility surveys. The model is statistically validated against origin-destination matri
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JC - Počítačový hardware a software
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of the 4th International Conference on Models and Technologies for Intelligent Transportation Systems
ISBN
978-963-313-142-8
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
229-236
Název nakladatele
Budapest University of Technology and Economics
Místo vydání
Budapest
Místo konání akce
Budapest
Datum konání akce
3. 6. 2015
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—