Hardware implementation of Distributed Learning Algorithm for mapping selection for Wireless Physical Layer Network Coding
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F15%3A00233433" target="_blank" >RIV/68407700:21230/15:00233433 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1109/ICCW.2015.7247496" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1109/ICCW.2015.7247496</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1109/ICCW.2015.7247496" target="_blank" >10.1109/ICCW.2015.7247496</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Hardware implementation of Distributed Learning Algorithm for mapping selection for Wireless Physical Layer Network Coding
Popis výsledku v původním jazyce
A wireless relay node employing Wireless Physical Layer Network Coding (WPLNC) must use a specific mapping in order to combine incoming signals. This mapping, however, cannot be selected arbitrarily. Together with the signals from the other network relays, it has to allow the destinations to be able to recover the source data from the available observations. Moreover the mapping should optimize a local relay utility function. This task can be easily solved in centralized networks. In decentralized ones,such as sensor or smart metering networks, a mapping assignment should be derived from mutual node communication, cooperation and/or signaling. In this paper we focus on the practical hardware implementation of such a distributed algorithm called a Distributed Learning Algorithm (DLA). In a two source, two relay and two destination network scenario we have implemented a non-cooperative game-based process that selects the WPLNC mapping of each individual relay node guaranteeing invertibi
Název v anglickém jazyce
Hardware implementation of Distributed Learning Algorithm for mapping selection for Wireless Physical Layer Network Coding
Popis výsledku anglicky
A wireless relay node employing Wireless Physical Layer Network Coding (WPLNC) must use a specific mapping in order to combine incoming signals. This mapping, however, cannot be selected arbitrarily. Together with the signals from the other network relays, it has to allow the destinations to be able to recover the source data from the available observations. Moreover the mapping should optimize a local relay utility function. This task can be easily solved in centralized networks. In decentralized ones,such as sensor or smart metering networks, a mapping assignment should be derived from mutual node communication, cooperation and/or signaling. In this paper we focus on the practical hardware implementation of such a distributed algorithm called a Distributed Learning Algorithm (DLA). In a two source, two relay and two destination network scenario we have implemented a non-cooperative game-based process that selects the WPLNC mapping of each individual relay node guaranteeing invertibi
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JA - Elektronika a optoelektronika, elektrotechnika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/LD12062" target="_blank" >LD12062: Bezdrátové síťové kódování a zpracování signálu v kooperativních a distribuovaných multi-terminálových a multi-uzlových komunikačních systémech</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
2015 IEEE International Conference on Communication Workshop
ISBN
978-1-4673-6305-1
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
2127-2132
Název nakladatele
IEEE Communications Society
Místo vydání
Pomona, California
Místo konání akce
London
Datum konání akce
8. 6. 2015
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—