Sequential Incomplete Information Game in Relay Networks Based on Wireless Physical Layer Network Coding
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F15%3A00233437" target="_blank" >RIV/68407700:21230/15:00233437 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-23440-3_4" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-23440-3_4</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-23440-3_4" target="_blank" >10.1007/978-3-319-23440-3_4</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Sequential Incomplete Information Game in Relay Networks Based on Wireless Physical Layer Network Coding
Popis výsledku v původním jazyce
A performance of a network based on Wireless Physical Layer Network Coding (WPLNC) crucially depends on local mapping functions selected by every individual relay. As a whole the mappings must enable the destination to recover desired source data but they must also be reasonable from relays? point of view. This is important especially in distributed and decentralised networks where the relays? mappings are not given in advance but they emerge from interaction among relays. In this paper we focus on a toy example of relay network where a sequential selection of the WPLNC mappings takes place. We assume that the first relay may suffer from low battery level which may affect its selection of WPLNC mappings and that the second relay can deduce the batterystate from observed actions and alter its behaviour to cope with the situation. For this scenario we discuss and evaluate an existence of game equilibria.
Název v anglickém jazyce
Sequential Incomplete Information Game in Relay Networks Based on Wireless Physical Layer Network Coding
Popis výsledku anglicky
A performance of a network based on Wireless Physical Layer Network Coding (WPLNC) crucially depends on local mapping functions selected by every individual relay. As a whole the mappings must enable the destination to recover desired source data but they must also be reasonable from relays? point of view. This is important especially in distributed and decentralised networks where the relays? mappings are not given in advance but they emerge from interaction among relays. In this paper we focus on a toy example of relay network where a sequential selection of the WPLNC mappings takes place. We assume that the first relay may suffer from low battery level which may affect its selection of WPLNC mappings and that the second relay can deduce the batterystate from observed actions and alter its behaviour to cope with the situation. For this scenario we discuss and evaluate an existence of game equilibria.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JA - Elektronika a optoelektronika, elektrotechnika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/LD12062" target="_blank" >LD12062: Bezdrátové síťové kódování a zpracování signálu v kooperativních a distribuovaných multi-terminálových a multi-uzlových komunikačních systémech</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Multiple Access Communications 8th International Workshop MACOM 2015 Proceedings
ISBN
978-3-319-23439-7
ISSN
0302-9743
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
47-56
Název nakladatele
Springer
Místo vydání
Cham
Místo konání akce
Helsinki
Datum konání akce
3. 9. 2015
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000363800800004