Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Railway Traction Vehicle Longitudinal Velocity Estimation by Kalman Filter

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F15%3A00233923" target="_blank" >RIV/68407700:21230/15:00233923 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Railway Traction Vehicle Longitudinal Velocity Estimation by Kalman Filter

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Important task of railway traction vehicles is to achieve maximal traction effort at any conditions if required. For this purpose the vehicles have slip controllers. Some types of this controllers need the vehicle longitudinal velocity value as an input.The vehicle longitudinal velocity is difficult to measure directly because the vehicle longitudinal velocity could not be directly determined from wheel velocity. When the wheel is driven its velocity is higher than the vehicle longitudinal velocity because of the slip phenomenon. The paper describes method that provides possibility to estimate the vehicle velocity on base of measured wheel velocity. Estimation of the vehicle longitudinal velocity is enabled by Kalman filtration. The method is verifiedby MatLab simulation using real measured data.

  • Název v anglickém jazyce

    Railway Traction Vehicle Longitudinal Velocity Estimation by Kalman Filter

  • Popis výsledku anglicky

    Important task of railway traction vehicles is to achieve maximal traction effort at any conditions if required. For this purpose the vehicles have slip controllers. Some types of this controllers need the vehicle longitudinal velocity value as an input.The vehicle longitudinal velocity is difficult to measure directly because the vehicle longitudinal velocity could not be directly determined from wheel velocity. When the wheel is driven its velocity is higher than the vehicle longitudinal velocity because of the slip phenomenon. The paper describes method that provides possibility to estimate the vehicle velocity on base of measured wheel velocity. Estimation of the vehicle longitudinal velocity is enabled by Kalman filtration. The method is verifiedby MatLab simulation using real measured data.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JA - Elektronika a optoelektronika, elektrotechnika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of PIERS 2015 in Prague

  • ISBN

    978-1-934142-30-1

  • ISSN

    1559-9450

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    2518-2521

  • Název nakladatele

    Electromagnetics Academy

  • Místo vydání

    Cambridge

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    6. 7. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku