Railway Traction Vehicle Longitudinal Velocity Estimation by Kalman Filter
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F15%3A00233923" target="_blank" >RIV/68407700:21230/15:00233923 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Railway Traction Vehicle Longitudinal Velocity Estimation by Kalman Filter
Popis výsledku v původním jazyce
Important task of railway traction vehicles is to achieve maximal traction effort at any conditions if required. For this purpose the vehicles have slip controllers. Some types of this controllers need the vehicle longitudinal velocity value as an input.The vehicle longitudinal velocity is difficult to measure directly because the vehicle longitudinal velocity could not be directly determined from wheel velocity. When the wheel is driven its velocity is higher than the vehicle longitudinal velocity because of the slip phenomenon. The paper describes method that provides possibility to estimate the vehicle velocity on base of measured wheel velocity. Estimation of the vehicle longitudinal velocity is enabled by Kalman filtration. The method is verifiedby MatLab simulation using real measured data.
Název v anglickém jazyce
Railway Traction Vehicle Longitudinal Velocity Estimation by Kalman Filter
Popis výsledku anglicky
Important task of railway traction vehicles is to achieve maximal traction effort at any conditions if required. For this purpose the vehicles have slip controllers. Some types of this controllers need the vehicle longitudinal velocity value as an input.The vehicle longitudinal velocity is difficult to measure directly because the vehicle longitudinal velocity could not be directly determined from wheel velocity. When the wheel is driven its velocity is higher than the vehicle longitudinal velocity because of the slip phenomenon. The paper describes method that provides possibility to estimate the vehicle velocity on base of measured wheel velocity. Estimation of the vehicle longitudinal velocity is enabled by Kalman filtration. The method is verifiedby MatLab simulation using real measured data.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JA - Elektronika a optoelektronika, elektrotechnika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of PIERS 2015 in Prague
ISBN
978-1-934142-30-1
ISSN
1559-9450
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
2518-2521
Název nakladatele
Electromagnetics Academy
Místo vydání
Cambridge
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
6. 7. 2015
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—