Summary of the Modern Wheel Slip Controller Principles
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F19%3A00333026" target="_blank" >RIV/68407700:21230/19:00333026 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://doi.org/10.14311/TEE.2019.2.026" target="_blank" >https://doi.org/10.14311/TEE.2019.2.026</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.14311/TEE.2019.2.026" target="_blank" >10.14311/TEE.2019.2.026</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Summary of the Modern Wheel Slip Controller Principles
Popis výsledku v původním jazyce
Railway traction vehicles need to transfer high tractive effort from wheels to rails. The task is complicated because the maximum transferable force continuously changes during the train run, and the change can lead to the high wheels slip velocity or slippage. The effects are undesirable and must be prevented if it is possible or at least limited by slip controllers. There have been several slip controllers developed based on different principles with different degree of complexity and efficiency. The paper summarises principles of the slip control methods and brings their overview with the simulation of their behaviour.
Název v anglickém jazyce
Summary of the Modern Wheel Slip Controller Principles
Popis výsledku anglicky
Railway traction vehicles need to transfer high tractive effort from wheels to rails. The task is complicated because the maximum transferable force continuously changes during the train run, and the change can lead to the high wheels slip velocity or slippage. The effects are undesirable and must be prevented if it is possible or at least limited by slip controllers. There have been several slip controllers developed based on different principles with different degree of complexity and efficiency. The paper summarises principles of the slip control methods and brings their overview with the simulation of their behaviour.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
20201 - Electrical and electronic engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TE02000103" target="_blank" >TE02000103: Centrum inteligentních pohonů a pokročilého řízení strojů (CIDAM)</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Transaction on Electrical Engineering
ISSN
1805-3386
e-ISSN
1805-3386
Svazek periodika
8
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
26-31
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—