Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Summary of the Modern Wheel Slip Controller Principles

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F19%3A00333026" target="_blank" >RIV/68407700:21230/19:00333026 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://doi.org/10.14311/TEE.2019.2.026" target="_blank" >https://doi.org/10.14311/TEE.2019.2.026</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.14311/TEE.2019.2.026" target="_blank" >10.14311/TEE.2019.2.026</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Summary of the Modern Wheel Slip Controller Principles

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Railway traction vehicles need to transfer high tractive effort from wheels to rails. The task is complicated because the maximum transferable force continuously changes during the train run, and the change can lead to the high wheels slip velocity or slippage. The effects are undesirable and must be prevented if it is possible or at least limited by slip controllers. There have been several slip controllers developed based on different principles with different degree of complexity and efficiency. The paper summarises principles of the slip control methods and brings their overview with the simulation of their behaviour.

  • Název v anglickém jazyce

    Summary of the Modern Wheel Slip Controller Principles

  • Popis výsledku anglicky

    Railway traction vehicles need to transfer high tractive effort from wheels to rails. The task is complicated because the maximum transferable force continuously changes during the train run, and the change can lead to the high wheels slip velocity or slippage. The effects are undesirable and must be prevented if it is possible or at least limited by slip controllers. There have been several slip controllers developed based on different principles with different degree of complexity and efficiency. The paper summarises principles of the slip control methods and brings their overview with the simulation of their behaviour.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20201 - Electrical and electronic engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TE02000103" target="_blank" >TE02000103: Centrum inteligentních pohonů a pokročilého řízení strojů (CIDAM)</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Transaction on Electrical Engineering

  • ISSN

    1805-3386

  • e-ISSN

    1805-3386

  • Svazek periodika

    8

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    26-31

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus