Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Comparison of Estimation Techniques for Railway Traction Vehicle Wheel Slip Control

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F23%3A00373061" target="_blank" >RIV/68407700:21230/23:00373061 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.ieeexplore.ieee.org/document/10221240" target="_blank" >http://www.ieeexplore.ieee.org/document/10221240</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1109/PIERS59004.2023.10221240" target="_blank" >10.1109/PIERS59004.2023.10221240</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Comparison of Estimation Techniques for Railway Traction Vehicle Wheel Slip Control

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Power semiconductor converters of railway traction vehicles are controlled by sophisticated regulators. They must respond immediately and with high dynamics to changes in adhesion conditions on the track to utilize the available adhesion. This is the task of the wheel slip controller. Wheel slip controllers for railway traction vehicles are developed for many tenths of years, and many methods based on different principles have been developed. The principle of the slip controller that can fulfil the asked requirement estimates an adhesion characteristic slope in an operating point. These types of slip controllers can run at any part of the adhesion characteristic and ensure that the operating point is in the stable area of the adhesion characteristic for most of the operating time.

  • Název v anglickém jazyce

    Comparison of Estimation Techniques for Railway Traction Vehicle Wheel Slip Control

  • Popis výsledku anglicky

    Power semiconductor converters of railway traction vehicles are controlled by sophisticated regulators. They must respond immediately and with high dynamics to changes in adhesion conditions on the track to utilize the available adhesion. This is the task of the wheel slip controller. Wheel slip controllers for railway traction vehicles are developed for many tenths of years, and many methods based on different principles have been developed. The principle of the slip controller that can fulfil the asked requirement estimates an adhesion characteristic slope in an operating point. These types of slip controllers can run at any part of the adhesion characteristic and ensure that the operating point is in the stable area of the adhesion characteristic for most of the operating time.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20201 - Electrical and electronic engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedigs of PIERS 2023 in Prague

  • ISBN

  • ISSN

    1559-9450

  • e-ISSN

    1559-9450

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    1575-1580

  • Název nakladatele

    Electromagnetics Academy

  • Místo vydání

    Cambridge

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    3. 7. 2023

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku