Approximate Solutions for Attack Graph Games with Imperfect Information
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F15%3A00234380" target="_blank" >RIV/68407700:21230/15:00234380 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-319-25594-1_13" target="_blank" >http://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-319-25594-1_13</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-25594-1_13" target="_blank" >10.1007/978-3-319-25594-1_13</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Approximate Solutions for Attack Graph Games with Imperfect Information
Popis výsledku v původním jazyce
We study the problem of network security hardening, in which a network administrator decides what security measures to use to best improve the security of the network. Specifically, we focus on deploying decoy services or hosts called honeypots. We modelthe problem as a general-sum extensive-form game with imperfect information and seek a solution in the form of Stackelberg Equilibrium. The defender seeks the optimal randomized honeypot deployment in a specific computer network, while the attacker chooses the best response as a contingency attack policy from a library of possible attacks compactly represented by attack graphs. Computing an exact Stackelberg Equilibrium using standard mixed-integer linear programming has a limited scalability in this game. We propose a set of approximate solution methods and analyze the trade-off between the computation time and the quality of the strategies calculated.
Název v anglickém jazyce
Approximate Solutions for Attack Graph Games with Imperfect Information
Popis výsledku anglicky
We study the problem of network security hardening, in which a network administrator decides what security measures to use to best improve the security of the network. Specifically, we focus on deploying decoy services or hosts called honeypots. We modelthe problem as a general-sum extensive-form game with imperfect information and seek a solution in the form of Stackelberg Equilibrium. The defender seeks the optimal randomized honeypot deployment in a specific computer network, while the attacker chooses the best response as a contingency attack policy from a library of possible attacks compactly represented by attack graphs. Computing an exact Stackelberg Equilibrium using standard mixed-integer linear programming has a limited scalability in this game. We propose a set of approximate solution methods and analyze the trade-off between the computation time and the quality of the strategies calculated.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
IN - Informatika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Decision and Game Theory for Security
ISBN
978-3-319-25593-4
ISSN
0302-9743
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
22
Strana od-do
228-249
Název nakladatele
Springer
Místo vydání
London
Místo konání akce
London
Datum konání akce
4. 11. 2015
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—