Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Approximate Solutions for Attack Graph Games with Imperfect Information

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F15%3A00234380" target="_blank" >RIV/68407700:21230/15:00234380 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-319-25594-1_13" target="_blank" >http://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-319-25594-1_13</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-25594-1_13" target="_blank" >10.1007/978-3-319-25594-1_13</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Approximate Solutions for Attack Graph Games with Imperfect Information

  • Popis výsledku v původním jazyce

    We study the problem of network security hardening, in which a network administrator decides what security measures to use to best improve the security of the network. Specifically, we focus on deploying decoy services or hosts called honeypots. We modelthe problem as a general-sum extensive-form game with imperfect information and seek a solution in the form of Stackelberg Equilibrium. The defender seeks the optimal randomized honeypot deployment in a specific computer network, while the attacker chooses the best response as a contingency attack policy from a library of possible attacks compactly represented by attack graphs. Computing an exact Stackelberg Equilibrium using standard mixed-integer linear programming has a limited scalability in this game. We propose a set of approximate solution methods and analyze the trade-off between the computation time and the quality of the strategies calculated.

  • Název v anglickém jazyce

    Approximate Solutions for Attack Graph Games with Imperfect Information

  • Popis výsledku anglicky

    We study the problem of network security hardening, in which a network administrator decides what security measures to use to best improve the security of the network. Specifically, we focus on deploying decoy services or hosts called honeypots. We modelthe problem as a general-sum extensive-form game with imperfect information and seek a solution in the form of Stackelberg Equilibrium. The defender seeks the optimal randomized honeypot deployment in a specific computer network, while the attacker chooses the best response as a contingency attack policy from a library of possible attacks compactly represented by attack graphs. Computing an exact Stackelberg Equilibrium using standard mixed-integer linear programming has a limited scalability in this game. We propose a set of approximate solution methods and analyze the trade-off between the computation time and the quality of the strategies calculated.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    IN - Informatika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Decision and Game Theory for Security

  • ISBN

    978-3-319-25593-4

  • ISSN

    0302-9743

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    22

  • Strana od-do

    228-249

  • Název nakladatele

    Springer

  • Místo vydání

    London

  • Místo konání akce

    London

  • Datum konání akce

    4. 11. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku