Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Game Theoretic Model of Strategic Honeypot Selection in Computer Networks

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F12%3A00197018" target="_blank" >RIV/68407700:21230/12:00197018 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.springer.com/computer/database+management+%26+information+retrieval/book/978-3-642-34265-3" target="_blank" >http://www.springer.com/computer/database+management+%26+information+retrieval/book/978-3-642-34265-3</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-642-34266-0_12" target="_blank" >10.1007/978-3-642-34266-0_12</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Game Theoretic Model of Strategic Honeypot Selection in Computer Networks

  • Popis výsledku v původním jazyce

    A honeypot is a decoy computer system used in network security to waste the time and resources of attackers and to analyze their behaviors. While there has been significant research on how to design honeypot systems, less is known about how to use honeypots strategically in network defense. Based on formal deception games, we develop two game-theoretic models that provide insight into how valuable should honeypots look like to maximize the probability that a rational attacker will attack a honeypot. Thefirst model captures a static situation and the second allows attackers to imperfectly probe some of the systems on the network to determine which ones are likely to be real systems (and not honeypots) before launching an attack. We formally analyze theproperties of the optimal strategies in the games and provide linear programs for their computation. Finally, we present the optimal solutions for a set of instances of the games and evaluate their quality in comparison to several baseli

  • Název v anglickém jazyce

    Game Theoretic Model of Strategic Honeypot Selection in Computer Networks

  • Popis výsledku anglicky

    A honeypot is a decoy computer system used in network security to waste the time and resources of attackers and to analyze their behaviors. While there has been significant research on how to design honeypot systems, less is known about how to use honeypots strategically in network defense. Based on formal deception games, we develop two game-theoretic models that provide insight into how valuable should honeypots look like to maximize the probability that a rational attacker will attack a honeypot. Thefirst model captures a static situation and the second allows attackers to imperfectly probe some of the systems on the network to determine which ones are likely to be real systems (and not honeypots) before launching an attack. We formally analyze theproperties of the optimal strategies in the games and provide linear programs for their computation. Finally, we present the optimal solutions for a set of instances of the games and evaluate their quality in comparison to several baseli

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    IN - Informatika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GAP202%2F12%2F2054" target="_blank" >GAP202/12/2054: Bezpečnostní hry v extenzivní formě</a><br>

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Decision and Game Theory for Security

  • ISBN

    978-3-642-34265-3

  • ISSN

    0302-9743

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    20

  • Strana od-do

    201-220

  • Název nakladatele

    Springer-Verlag, GmbH

  • Místo vydání

    Heidelberg

  • Místo konání akce

    Budapest

  • Datum konání akce

    5. 11. 2012

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku