StyLit: Illumination-Guided Example-Based Stylization of 3D Renderings
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F16%3A00300137" target="_blank" >RIV/68407700:21230/16:00300137 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dcgi.felk.cvut.cz/home/sykorad/stylit" target="_blank" >http://dcgi.felk.cvut.cz/home/sykorad/stylit</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1145/2897824.2925948" target="_blank" >10.1145/2897824.2925948</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
StyLit: Illumination-Guided Example-Based Stylization of 3D Renderings
Popis výsledku v původním jazyce
We present an approach to example-based stylization of 3D renderings that better preserves the rich expressiveness of hand-created artwork. Unlike previous techniques, which are mainly guided by colors and normals, our approach is based on light propagation in the scene. This novel type of guidance can distinguish among context-dependent illumination effects, for which artists typically use different stylization techniques, and delivers a look closer to realistic artwork. In addition, we demonstrate that the current state of the art in guided texture synthesis produces artifacts that can significantly decrease the fidelity of the synthesized imagery, and propose an improved algorithm that alleviates them. Finally, we demonstrate our method's effectiveness on a variety of scenes and styles, in applications like interactive shading study or autocompletion.
Název v anglickém jazyce
StyLit: Illumination-Guided Example-Based Stylization of 3D Renderings
Popis výsledku anglicky
We present an approach to example-based stylization of 3D renderings that better preserves the rich expressiveness of hand-created artwork. Unlike previous techniques, which are mainly guided by colors and normals, our approach is based on light propagation in the scene. This novel type of guidance can distinguish among context-dependent illumination effects, for which artists typically use different stylization techniques, and delivers a look closer to realistic artwork. In addition, we demonstrate that the current state of the art in guided texture synthesis produces artifacts that can significantly decrease the fidelity of the synthesized imagery, and propose an improved algorithm that alleviates them. Finally, we demonstrate our method's effectiveness on a variety of scenes and styles, in applications like interactive shading study or autocompletion.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
IN - Informatika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TE01020415" target="_blank" >TE01020415: Centrum kompetence ve zpracování vizuálních informací (V3C - Visual Computing Competence Center)</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
ACM Transactions on Graphics (TOG)
ISSN
0730-0301
e-ISSN
—
Svazek periodika
35
Číslo periodika v rámci svazku
4
Stát vydavatele periodika
US - Spojené státy americké
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
—
Kód UT WoS článku
000380112400062
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-84980010196