Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

StyLit: Illumination-Guided Example-Based Stylization of 3D Renderings

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F16%3A00300137" target="_blank" >RIV/68407700:21230/16:00300137 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dcgi.felk.cvut.cz/home/sykorad/stylit" target="_blank" >http://dcgi.felk.cvut.cz/home/sykorad/stylit</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1145/2897824.2925948" target="_blank" >10.1145/2897824.2925948</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    StyLit: Illumination-Guided Example-Based Stylization of 3D Renderings

  • Popis výsledku v původním jazyce

    We present an approach to example-based stylization of 3D renderings that better preserves the rich expressiveness of hand-created artwork. Unlike previous techniques, which are mainly guided by colors and normals, our approach is based on light propagation in the scene. This novel type of guidance can distinguish among context-dependent illumination effects, for which artists typically use different stylization techniques, and delivers a look closer to realistic artwork. In addition, we demonstrate that the current state of the art in guided texture synthesis produces artifacts that can significantly decrease the fidelity of the synthesized imagery, and propose an improved algorithm that alleviates them. Finally, we demonstrate our method's effectiveness on a variety of scenes and styles, in applications like interactive shading study or autocompletion.

  • Název v anglickém jazyce

    StyLit: Illumination-Guided Example-Based Stylization of 3D Renderings

  • Popis výsledku anglicky

    We present an approach to example-based stylization of 3D renderings that better preserves the rich expressiveness of hand-created artwork. Unlike previous techniques, which are mainly guided by colors and normals, our approach is based on light propagation in the scene. This novel type of guidance can distinguish among context-dependent illumination effects, for which artists typically use different stylization techniques, and delivers a look closer to realistic artwork. In addition, we demonstrate that the current state of the art in guided texture synthesis produces artifacts that can significantly decrease the fidelity of the synthesized imagery, and propose an improved algorithm that alleviates them. Finally, we demonstrate our method's effectiveness on a variety of scenes and styles, in applications like interactive shading study or autocompletion.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    IN - Informatika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TE01020415" target="_blank" >TE01020415: Centrum kompetence ve zpracování vizuálních informací (V3C - Visual Computing Competence Center)</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    ACM Transactions on Graphics (TOG)

  • ISSN

    0730-0301

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    35

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

    000380112400062

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-84980010196