Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Parallel On-Demand Hierarchy Construction on Contemporary GPUs

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F16%3A00301003" target="_blank" >RIV/68407700:21230/16:00301003 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/00216224:14330/16:00089132

  • Výsledek na webu

    <a href="http://doi.ieeecomputersociety.org/10.1109/TVCG.2015.2465898" target="_blank" >http://doi.ieeecomputersociety.org/10.1109/TVCG.2015.2465898</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1109/TVCG.2015.2465898" target="_blank" >10.1109/TVCG.2015.2465898</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Parallel On-Demand Hierarchy Construction on Contemporary GPUs

  • Popis výsledku v původním jazyce

    We present the first parallel on-demand spatial hierarchy construction algorithm targeting ray tracing on many-core processors such as GPUs. The method performs simultaneous ray traversal and spatial hierarchy construction focused on the parts of the data structure being traversed. The method is based on a versatile framework built around a task pool and runs entirely on the GPU. We show that the on-demand construction can improve rendering times compared to full hierarchy construction. We evaluate our method on both object (BVH) and space (kd-tree) subdivision data structures and compare them mutually. The on-demand method is particularly beneficial for rendering large scenes with high occlusion. We also present SAH kd-tree builder that outperforms previous state-of-the-art builders running on the GPU.

  • Název v anglickém jazyce

    Parallel On-Demand Hierarchy Construction on Contemporary GPUs

  • Popis výsledku anglicky

    We present the first parallel on-demand spatial hierarchy construction algorithm targeting ray tracing on many-core processors such as GPUs. The method performs simultaneous ray traversal and spatial hierarchy construction focused on the parts of the data structure being traversed. The method is based on a versatile framework built around a task pool and runs entirely on the GPU. We show that the on-demand construction can improve rendering times compared to full hierarchy construction. We evaluate our method on both object (BVH) and space (kd-tree) subdivision data structures and compare them mutually. The on-demand method is particularly beneficial for rendering large scenes with high occlusion. We also present SAH kd-tree builder that outperforms previous state-of-the-art builders running on the GPU.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    IN - Informatika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    IEEE Transactions on Visualization and Computer Graphics

  • ISSN

    1077-2626

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    22

  • Číslo periodika v rámci svazku

    7

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    1886-1898

  • Kód UT WoS článku

    000377475200010

  • EID výsledku v databázi Scopus