Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Train Velocity Estimation Method Based on an Adaptive Filter with Fuzzy Logic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F17%3A00311502" target="_blank" >RIV/68407700:21230/17:00311502 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://iris.elf.stuba.sk/cgi-bin/jeeec?act=abs&no=2_117&ttl=5" target="_blank" >http://iris.elf.stuba.sk/cgi-bin/jeeec?act=abs&no=2_117&ttl=5</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1515/jee-2017-0017" target="_blank" >10.1515/jee-2017-0017</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Train Velocity Estimation Method Based on an Adaptive Filter with Fuzzy Logic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The train velocity is difficult to determine when the velocity is measured only on the driven or braked locomotive wheelsets. In this case, the calculated train velocity is different from the actual train velocity due to slip velocity or skid velocity respectively. The train velocity is needed for a locomotive controller proper work. For this purpose an adaptive filter that is tuned by a fuzzy logic is designed and described in the paper. The filter calculates the train longitudinal velocity based on locomotive wheelset velocity. The fuzzy logic is used for the tuning of the filter according to actual wheelset acceleration and wheelset jerk. The simulation results are based on real measured data on a freight train. The results show that the calculated velocity corresponds to the actual train velocity.

  • Název v anglickém jazyce

    Train Velocity Estimation Method Based on an Adaptive Filter with Fuzzy Logic

  • Popis výsledku anglicky

    The train velocity is difficult to determine when the velocity is measured only on the driven or braked locomotive wheelsets. In this case, the calculated train velocity is different from the actual train velocity due to slip velocity or skid velocity respectively. The train velocity is needed for a locomotive controller proper work. For this purpose an adaptive filter that is tuned by a fuzzy logic is designed and described in the paper. The filter calculates the train longitudinal velocity based on locomotive wheelset velocity. The fuzzy logic is used for the tuning of the filter according to actual wheelset acceleration and wheelset jerk. The simulation results are based on real measured data on a freight train. The results show that the calculated velocity corresponds to the actual train velocity.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20201 - Electrical and electronic engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of Electrical Engineering

  • ISSN

    1335-3632

  • e-ISSN

    1339-309X

  • Svazek periodika

    2

  • Číslo periodika v rámci svazku

    68

  • Stát vydavatele periodika

    SK - Slovenská republika

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    125-131

  • Kód UT WoS článku

    000401791000005

  • EID výsledku v databázi Scopus