Locomotive Velocity Estimation for a Slip Control Purpose by an Unscented Kalman Filter
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F17%3A00312318" target="_blank" >RIV/68407700:21230/17:00312318 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Locomotive Velocity Estimation for a Slip Control Purpose by an Unscented Kalman Filter
Popis výsledku v původním jazyce
The train velocity is needed to be known for many purposes like the train safety systems or a slip control. The train velocity is typically determined from wheelsets velocity. The wheelset velocity is different with the train velocity due to a slip velocity that is needed for a force transmission between wheels and rails. The train velocity measured by this way is the only estimation of the train velocity. If the train velocity is needed for a slip control, the actual velocity has to be known with the smallest possible delay. For the purpose, a novel method based on the unscented Kalman filter is presented. Nonlinearity between the wheel velocity and the train velocity is analytically derived. The simulation results are based on the measured data.
Název v anglickém jazyce
Locomotive Velocity Estimation for a Slip Control Purpose by an Unscented Kalman Filter
Popis výsledku anglicky
The train velocity is needed to be known for many purposes like the train safety systems or a slip control. The train velocity is typically determined from wheelsets velocity. The wheelset velocity is different with the train velocity due to a slip velocity that is needed for a force transmission between wheels and rails. The train velocity measured by this way is the only estimation of the train velocity. If the train velocity is needed for a slip control, the actual velocity has to be known with the smallest possible delay. For the purpose, a novel method based on the unscented Kalman filter is presented. Nonlinearity between the wheel velocity and the train velocity is analytically derived. The simulation results are based on the measured data.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20201 - Electrical and electronic engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
PROCEEDINGS OF THE 2017 18TH INTERNATIONAL SCIENTIFIC CONFERENCE ON ELECTRIC POWER ENGINEERING (EPE)
ISBN
978-1-5090-6406-9
ISSN
—
e-ISSN
2376-5623
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
34-38
Název nakladatele
IEEE
Místo vydání
New York
Místo konání akce
Kouty nad Desnou
Datum konání akce
17. 5. 2017
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000422921000007