Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Locomotive Velocity Estimation for a Slip Control Purpose by an Unscented Kalman Filter

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F17%3A00312318" target="_blank" >RIV/68407700:21230/17:00312318 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Locomotive Velocity Estimation for a Slip Control Purpose by an Unscented Kalman Filter

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The train velocity is needed to be known for many purposes like the train safety systems or a slip control. The train velocity is typically determined from wheelsets velocity. The wheelset velocity is different with the train velocity due to a slip velocity that is needed for a force transmission between wheels and rails. The train velocity measured by this way is the only estimation of the train velocity. If the train velocity is needed for a slip control, the actual velocity has to be known with the smallest possible delay. For the purpose, a novel method based on the unscented Kalman filter is presented. Nonlinearity between the wheel velocity and the train velocity is analytically derived. The simulation results are based on the measured data.

  • Název v anglickém jazyce

    Locomotive Velocity Estimation for a Slip Control Purpose by an Unscented Kalman Filter

  • Popis výsledku anglicky

    The train velocity is needed to be known for many purposes like the train safety systems or a slip control. The train velocity is typically determined from wheelsets velocity. The wheelset velocity is different with the train velocity due to a slip velocity that is needed for a force transmission between wheels and rails. The train velocity measured by this way is the only estimation of the train velocity. If the train velocity is needed for a slip control, the actual velocity has to be known with the smallest possible delay. For the purpose, a novel method based on the unscented Kalman filter is presented. Nonlinearity between the wheel velocity and the train velocity is analytically derived. The simulation results are based on the measured data.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20201 - Electrical and electronic engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    PROCEEDINGS OF THE 2017 18TH INTERNATIONAL SCIENTIFIC CONFERENCE ON ELECTRIC POWER ENGINEERING (EPE)

  • ISBN

    978-1-5090-6406-9

  • ISSN

  • e-ISSN

    2376-5623

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    34-38

  • Název nakladatele

    IEEE

  • Místo vydání

    New York

  • Místo konání akce

    Kouty nad Desnou

  • Datum konání akce

    17. 5. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000422921000007