Example-Based Synthesis of Stylized Facial Animations
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F17%3A00312456" target="_blank" >RIV/68407700:21230/17:00312456 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dcgi.fel.cvut.cz/home/sykorad/facestyle.html" target="_blank" >http://dcgi.fel.cvut.cz/home/sykorad/facestyle.html</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1145/3072959.3073660" target="_blank" >10.1145/3072959.3073660</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Example-Based Synthesis of Stylized Facial Animations
Popis výsledku v původním jazyce
We introduce a novel approach to example-based stylization of portrait videos that preserves both the subject's identity and the visual richness of the input style exemplar. Unlike the current state-of-the-art based on neural style transfer [Selim et al. 2016], our method performs non-parametric texture synthesis that retains more of the local textural details of the artistic exemplar and does not suffer from image warping artifacts caused by aligning the style exemplar with the target face. Our method allows the creation of videos with less than full temporal coherence [Ruder et al. 2016]. By introducing a controllable amount of temporal dynamics, it more closely approximates the appearance of real hand-painted animation in which every frame was created independently. We demonstrate the practical utility of the proposed solution on a variety of style exemplars and target videos.
Název v anglickém jazyce
Example-Based Synthesis of Stylized Facial Animations
Popis výsledku anglicky
We introduce a novel approach to example-based stylization of portrait videos that preserves both the subject's identity and the visual richness of the input style exemplar. Unlike the current state-of-the-art based on neural style transfer [Selim et al. 2016], our method performs non-parametric texture synthesis that retains more of the local textural details of the artistic exemplar and does not suffer from image warping artifacts caused by aligning the style exemplar with the target face. Our method allows the creation of videos with less than full temporal coherence [Ruder et al. 2016]. By introducing a controllable amount of temporal dynamics, it more closely approximates the appearance of real hand-painted animation in which every frame was created independently. We demonstrate the practical utility of the proposed solution on a variety of style exemplars and target videos.
Klasifikace
Druh
J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science
CEP obor
—
OECD FORD obor
10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TE01020415" target="_blank" >TE01020415: Centrum kompetence ve zpracování vizuálních informací (V3C - Visual Computing Competence Center)</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
ACM Transactions on Graphics (TOG)
ISSN
0730-0301
e-ISSN
1557-7368
Svazek periodika
36
Číslo periodika v rámci svazku
4
Stát vydavatele periodika
US - Spojené státy americké
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
—
Kód UT WoS článku
000406432100124
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85030753948