Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Extended Kalman Filter Utilization for a Railway Traction Vehicle Slip Control

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F17%3A00312635" target="_blank" >RIV/68407700:21230/17:00312635 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1109/OPTIM.2017.7975079" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1109/OPTIM.2017.7975079</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1109/OPTIM.2017.7975079" target="_blank" >10.1109/OPTIM.2017.7975079</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Extended Kalman Filter Utilization for a Railway Traction Vehicle Slip Control

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Locomotives reach a high value of tractive effort. The high values of tractive effort can cause problems if an adhesion conditions are poor. A wheel velocity high value that is much greater than the train velocity can occur in this case. The high slip velocity value has to be eliminated because it causes a high wear of wheels and rails and can cause damage to some locomotive mechanical parts. The slip velocity can be decreased by significant reduction of the tractive effort. The result of the tractive effort reduction is the train velocity decreasing and mechanical stress. Slip controllers are used to avoiding this situation. There are many types of slip controllers that were developed in the past. New slip controllers are still developed and improved today. In the paper is presented slip control method that is based on an extended Kalman filter that can rapidly and reliably detect decreasing of the adhesion. The method performance is demonstrated on simulations that are based on measured data.

  • Název v anglickém jazyce

    Extended Kalman Filter Utilization for a Railway Traction Vehicle Slip Control

  • Popis výsledku anglicky

    Locomotives reach a high value of tractive effort. The high values of tractive effort can cause problems if an adhesion conditions are poor. A wheel velocity high value that is much greater than the train velocity can occur in this case. The high slip velocity value has to be eliminated because it causes a high wear of wheels and rails and can cause damage to some locomotive mechanical parts. The slip velocity can be decreased by significant reduction of the tractive effort. The result of the tractive effort reduction is the train velocity decreasing and mechanical stress. Slip controllers are used to avoiding this situation. There are many types of slip controllers that were developed in the past. New slip controllers are still developed and improved today. In the paper is presented slip control method that is based on an extended Kalman filter that can rapidly and reliably detect decreasing of the adhesion. The method performance is demonstrated on simulations that are based on measured data.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20201 - Electrical and electronic engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Optimization of Electrical and Electronic Equipment (OPTIM) & 2017 Intl Aegean Conference on Electrical Machines and Power Electronics (ACEMP), 2017 International Conference on

  • ISBN

    978-1-5090-4489-4

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    869-874

  • Název nakladatele

    IEEE

  • Místo vydání

  • Místo konání akce

    Brasov, Romania

  • Datum konání akce

    25. 5. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000426909600134