Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Comparison of Locomotive Adhesion Force Estimation Methods for a Wheel Slip Control Purpose

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F17%3A00312633" target="_blank" >RIV/68407700:21230/17:00312633 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1109/ECAI.2017.8166502" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1109/ECAI.2017.8166502</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1109/ECAI.2017.8166502" target="_blank" >10.1109/ECAI.2017.8166502</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Comparison of Locomotive Adhesion Force Estimation Methods for a Wheel Slip Control Purpose

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Locomotives are equipped with slip controllers to limit a value of a wheel slip velocity and conducive to reach required locomotive tractive effort. The slip control methods are developed for tenths years, and the methods are based on several principles. Progressive methods determine an adhesion-slip characteristic slope. This method requires knowledge of an adhesion coefficient value or an adhesion force value. These quantities cannot be measured directly during the train run. Therefore, these quantities are estimated by some estimation techniques. A Kalman filter or its nonlinear variants as an extended Kalman filter or an unscented Kalman filter can be used as estimators of the quantities. Every filter has different features, and the estimated output is different. The filters performance during adhesion estimation for a locomotive slip control is presented in the paper. The comparison of the filters is made for various filters setting. The comparison is based on measured data as offline simulation in Matlab software.

  • Název v anglickém jazyce

    Comparison of Locomotive Adhesion Force Estimation Methods for a Wheel Slip Control Purpose

  • Popis výsledku anglicky

    Locomotives are equipped with slip controllers to limit a value of a wheel slip velocity and conducive to reach required locomotive tractive effort. The slip control methods are developed for tenths years, and the methods are based on several principles. Progressive methods determine an adhesion-slip characteristic slope. This method requires knowledge of an adhesion coefficient value or an adhesion force value. These quantities cannot be measured directly during the train run. Therefore, these quantities are estimated by some estimation techniques. A Kalman filter or its nonlinear variants as an extended Kalman filter or an unscented Kalman filter can be used as estimators of the quantities. Every filter has different features, and the estimated output is different. The filters performance during adhesion estimation for a locomotive slip control is presented in the paper. The comparison of the filters is made for various filters setting. The comparison is based on measured data as offline simulation in Matlab software.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20201 - Electrical and electronic engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 2017 9th International Conference on Electronics, Computers and Artifical Intelligence (ECAI)

  • ISBN

    978-1-5090-6458-8

  • ISSN

    1843-2115

  • e-ISSN

    2378-7147

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    IEEE

  • Místo vydání

    New York

  • Místo konání akce

    Targoviste, Romania

  • Datum konání akce

    29. 6. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000425865900118