Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Adhesion Force Detection Method Based on the Kalman Filter for Slip Control Purpose

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F16%3A00302069" target="_blank" >RIV/68407700:21230/16:00302069 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.7305/automatika.2016.10.1152" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.7305/automatika.2016.10.1152</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.7305/automatika.2016.10.1152" target="_blank" >10.7305/automatika.2016.10.1152</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Adhesion Force Detection Method Based on the Kalman Filter for Slip Control Purpose

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The slip control is important for an adhesion force transmission between locomotive wheels and rails. The slip control consists of two tasks. The first task is the slip value detection and the second one is the evaluation of a slip value with a subsequent control action. These two tasks can be realized by many types of methods. Several detection methods use an adhesion coefficient or the adhesion force determination. Because of difficulty of the adhesion coefficient measurement during the train run the adhesion coefficient or the adhesion force has to be estimated. In this paper, the adhesion force is estimated by the Kalman filter. The Kalman filter uses the locomotive model and measured locomotive velocity. The Kalman filter is implemented in Matlab and also applied on measured data.

  • Název v anglickém jazyce

    Adhesion Force Detection Method Based on the Kalman Filter for Slip Control Purpose

  • Popis výsledku anglicky

    The slip control is important for an adhesion force transmission between locomotive wheels and rails. The slip control consists of two tasks. The first task is the slip value detection and the second one is the evaluation of a slip value with a subsequent control action. These two tasks can be realized by many types of methods. Several detection methods use an adhesion coefficient or the adhesion force determination. Because of difficulty of the adhesion coefficient measurement during the train run the adhesion coefficient or the adhesion force has to be estimated. In this paper, the adhesion force is estimated by the Kalman filter. The Kalman filter uses the locomotive model and measured locomotive velocity. The Kalman filter is implemented in Matlab and also applied on measured data.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    JA - Elektronika a optoelektronika, elektrotechnika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Automatika

  • ISSN

    0005-1144

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    57

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    HR - Chorvatská republika

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    405-415

  • Kód UT WoS článku

    000384937700014

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-84990878600