Adhesion Force Detection Method Based on the Kalman Filter for Slip Control Purpose
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F16%3A00302069" target="_blank" >RIV/68407700:21230/16:00302069 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.7305/automatika.2016.10.1152" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.7305/automatika.2016.10.1152</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.7305/automatika.2016.10.1152" target="_blank" >10.7305/automatika.2016.10.1152</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Adhesion Force Detection Method Based on the Kalman Filter for Slip Control Purpose
Popis výsledku v původním jazyce
The slip control is important for an adhesion force transmission between locomotive wheels and rails. The slip control consists of two tasks. The first task is the slip value detection and the second one is the evaluation of a slip value with a subsequent control action. These two tasks can be realized by many types of methods. Several detection methods use an adhesion coefficient or the adhesion force determination. Because of difficulty of the adhesion coefficient measurement during the train run the adhesion coefficient or the adhesion force has to be estimated. In this paper, the adhesion force is estimated by the Kalman filter. The Kalman filter uses the locomotive model and measured locomotive velocity. The Kalman filter is implemented in Matlab and also applied on measured data.
Název v anglickém jazyce
Adhesion Force Detection Method Based on the Kalman Filter for Slip Control Purpose
Popis výsledku anglicky
The slip control is important for an adhesion force transmission between locomotive wheels and rails. The slip control consists of two tasks. The first task is the slip value detection and the second one is the evaluation of a slip value with a subsequent control action. These two tasks can be realized by many types of methods. Several detection methods use an adhesion coefficient or the adhesion force determination. Because of difficulty of the adhesion coefficient measurement during the train run the adhesion coefficient or the adhesion force has to be estimated. In this paper, the adhesion force is estimated by the Kalman filter. The Kalman filter uses the locomotive model and measured locomotive velocity. The Kalman filter is implemented in Matlab and also applied on measured data.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
JA - Elektronika a optoelektronika, elektrotechnika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Automatika
ISSN
0005-1144
e-ISSN
—
Svazek periodika
57
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
HR - Chorvatská republika
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
405-415
Kód UT WoS článku
000384937700014
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-84990878600