Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Implementations of UKF and EKF for Wheel Slip Control Purpose to Locomotive Computer

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F18%3A00323081" target="_blank" >RIV/68407700:21230/18:00323081 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Implementations of UKF and EKF for Wheel Slip Control Purpose to Locomotive Computer

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Modern electric locomotives have to transfer high tractive effort between wheels and rails. Therefore, they have to be equipped with slip controllers that enable to achieve required force and keep wheelsets velocity in the acceptable value. The slip controller is a part of the locomotive control algorithm that runs on an axle computer that is typically a digital signal processor with limited computational power. The modern slip controller requires determining an actual value of adhesion that cannot be directly measured during the train runs. Therefore, the adhesion estimation is necessary. Extended Kalman filter or unscented Kalman filter can be used with an advantage because they can cope with some drawbacks of conventional methods. However, they are not typically used because of their high computational requirements. Therefore, the extended Kalman filter and unscented Kalman filter are implemented into a digital signal processor that is typically used in the locomotives as an axle computer to verify the possibility of used slip control methods based on the mentioned estimators in the paper. The verification is made on measured data.

  • Název v anglickém jazyce

    Implementations of UKF and EKF for Wheel Slip Control Purpose to Locomotive Computer

  • Popis výsledku anglicky

    Modern electric locomotives have to transfer high tractive effort between wheels and rails. Therefore, they have to be equipped with slip controllers that enable to achieve required force and keep wheelsets velocity in the acceptable value. The slip controller is a part of the locomotive control algorithm that runs on an axle computer that is typically a digital signal processor with limited computational power. The modern slip controller requires determining an actual value of adhesion that cannot be directly measured during the train runs. Therefore, the adhesion estimation is necessary. Extended Kalman filter or unscented Kalman filter can be used with an advantage because they can cope with some drawbacks of conventional methods. However, they are not typically used because of their high computational requirements. Therefore, the extended Kalman filter and unscented Kalman filter are implemented into a digital signal processor that is typically used in the locomotives as an axle computer to verify the possibility of used slip control methods based on the mentioned estimators in the paper. The verification is made on measured data.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20201 - Electrical and electronic engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    2018 International Conference on Applied Electronics

  • ISBN

    978-80-261-0721-7

  • ISSN

    1803-7232

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    117-120

  • Název nakladatele

    University of West Bohemia

  • Místo vydání

    Pilsen

  • Místo konání akce

    Plzeň

  • Datum konání akce

    11. 9. 2018

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000450228600028