Application of MRAS algorithm to replace the speed sensor in induction motor drive system
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F17%3A00315644" target="_blank" >RIV/68407700:21230/17:00315644 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.proeng.2017.06.073" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1016/j.proeng.2017.06.073</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.proeng.2017.06.073" target="_blank" >10.1016/j.proeng.2017.06.073</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Application of MRAS algorithm to replace the speed sensor in induction motor drive system
Popis výsledku v původním jazyce
Sophisticated control of induction motor drive requires knowledge of the rotor angular velocity. In order to obtain the speed information an optical sensor is usually utilized. However, it is not always advantageous because of the whole drive robustness decrease caused by the speed sensor inclusion. The paper presents some simulation and measurement results in case of the MRAS (Model Reference Adaptive System) method employing in attempt to eliminate the induction motor drive speed sensor. The operation principle is explained and a mathematical model of the drive system is created. The MRAS method influence on the drive behaviour is examined in simulation environment and experimentally. Finally, the experimental results and comparison of the drive behaviour with and without the speed sensor are discussed.
Název v anglickém jazyce
Application of MRAS algorithm to replace the speed sensor in induction motor drive system
Popis výsledku anglicky
Sophisticated control of induction motor drive requires knowledge of the rotor angular velocity. In order to obtain the speed information an optical sensor is usually utilized. However, it is not always advantageous because of the whole drive robustness decrease caused by the speed sensor inclusion. The paper presents some simulation and measurement results in case of the MRAS (Model Reference Adaptive System) method employing in attempt to eliminate the induction motor drive speed sensor. The operation principle is explained and a mathematical model of the drive system is created. The MRAS method influence on the drive behaviour is examined in simulation environment and experimentally. Finally, the experimental results and comparison of the drive behaviour with and without the speed sensor are discussed.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20201 - Electrical and electronic engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TE02000103" target="_blank" >TE02000103: Centrum inteligentních pohonů a pokročilého řízení strojů (CIDAM)</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
TRANSCOM 2017, 12th International Scientific Conference Of Young Scientists On Sustainable, Modern and Safe Transport
ISBN
—
ISSN
1877-7058
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
421-426
Název nakladatele
Elsevier BV
Místo vydání
Linz
Místo konání akce
Horný Smokovec
Datum konání akce
31. 5. 2017
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000404958000073