Application of MRAS algorithm to replace the speed sensor ininduction motor drive system
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F17%3A00320951" target="_blank" >RIV/68407700:21230/17:00320951 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.proeng.2017.06.073" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1016/j.proeng.2017.06.073</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.proeng.2017.06.073" target="_blank" >10.1016/j.proeng.2017.06.073</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Application of MRAS algorithm to replace the speed sensor ininduction motor drive system
Popis výsledku v původním jazyce
Sophisticated control of induction motor drive requires knowledge of the rotor angular velocity. In order to obtain the speed information an optical sensor is usually utilized. However, it is not always advantageous because of the whole drive robustness decrease caused by the speed sensor inclusion. The paper presents some simulation and measurement results in case of the MRAS (Model Reference Adaptive System) method employing in attempt to eliminate the induction motor drive speed sensor. The operation principle is explained and a mathematical model of the drive system is created. The MRAS method influence on the drive behaviour is examined in simulation environment and experimentally. Finally, the experimental results and comparison of the drive behaviour with and without the speed sensor are discussed.
Název v anglickém jazyce
Application of MRAS algorithm to replace the speed sensor ininduction motor drive system
Popis výsledku anglicky
Sophisticated control of induction motor drive requires knowledge of the rotor angular velocity. In order to obtain the speed information an optical sensor is usually utilized. However, it is not always advantageous because of the whole drive robustness decrease caused by the speed sensor inclusion. The paper presents some simulation and measurement results in case of the MRAS (Model Reference Adaptive System) method employing in attempt to eliminate the induction motor drive speed sensor. The operation principle is explained and a mathematical model of the drive system is created. The MRAS method influence on the drive behaviour is examined in simulation environment and experimentally. Finally, the experimental results and comparison of the drive behaviour with and without the speed sensor are discussed.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
20201 - Electrical and electronic engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TE02000103" target="_blank" >TE02000103: Centrum inteligentních pohonů a pokročilého řízení strojů (CIDAM)</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Procedia Engineering
ISSN
1877-7058
e-ISSN
1877-7058
Svazek periodika
192
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
NL - Nizozemsko
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
421-426
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—