Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Interactive Motion Platforms and Virtual Reality for Vehicle Simulators

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F17%3A00315878" target="_blank" >RIV/68407700:21230/17:00315878 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://ojs.cvut.cz/ojs/index.php/APP/article/view/4033" target="_blank" >https://ojs.cvut.cz/ojs/index.php/APP/article/view/4033</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Interactive Motion Platforms and Virtual Reality for Vehicle Simulators

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Interactive motion platforms are intended for vehicle simulators, where the direct interaction of the human body is used for controlling the simulated vehicle (e.g. bicycle, motorbike or other sports vehicles). The second use of interactive motion platforms is for entertainment purposes or fitness. The development of interactive motion platforms reacts to recent calls in the simulation industry to provide a device, which further enhances the virtual reality experience, especially with connection to the new and very fast growing business in virtual reality glasses. The paper looks at the design and control of an interactive motion platform with two degrees of freedom to be used in virtual reality applications. The paper provides the description of the control methods and new problems related to the virtual reality sickness are discussed here.

  • Název v anglickém jazyce

    Interactive Motion Platforms and Virtual Reality for Vehicle Simulators

  • Popis výsledku anglicky

    Interactive motion platforms are intended for vehicle simulators, where the direct interaction of the human body is used for controlling the simulated vehicle (e.g. bicycle, motorbike or other sports vehicles). The second use of interactive motion platforms is for entertainment purposes or fitness. The development of interactive motion platforms reacts to recent calls in the simulation industry to provide a device, which further enhances the virtual reality experience, especially with connection to the new and very fast growing business in virtual reality glasses. The paper looks at the design and control of an interactive motion platform with two degrees of freedom to be used in virtual reality applications. The paper provides the description of the control methods and new problems related to the virtual reality sickness are discussed here.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20204 - Robotics and automatic control

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TE02000103" target="_blank" >TE02000103: Centrum inteligentních pohonů a pokročilého řízení strojů (CIDAM)</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Acta Polytechnica CTU Proceedings

  • ISSN

    2336-5382

  • e-ISSN

    2336-5382

  • Svazek periodika

    12

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus