Interactive Motion Platforms and Virtual Reality for Vehicle Simulators
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F17%3A00315878" target="_blank" >RIV/68407700:21230/17:00315878 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://ojs.cvut.cz/ojs/index.php/APP/article/view/4033" target="_blank" >https://ojs.cvut.cz/ojs/index.php/APP/article/view/4033</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Interactive Motion Platforms and Virtual Reality for Vehicle Simulators
Popis výsledku v původním jazyce
Interactive motion platforms are intended for vehicle simulators, where the direct interaction of the human body is used for controlling the simulated vehicle (e.g. bicycle, motorbike or other sports vehicles). The second use of interactive motion platforms is for entertainment purposes or fitness. The development of interactive motion platforms reacts to recent calls in the simulation industry to provide a device, which further enhances the virtual reality experience, especially with connection to the new and very fast growing business in virtual reality glasses. The paper looks at the design and control of an interactive motion platform with two degrees of freedom to be used in virtual reality applications. The paper provides the description of the control methods and new problems related to the virtual reality sickness are discussed here.
Název v anglickém jazyce
Interactive Motion Platforms and Virtual Reality for Vehicle Simulators
Popis výsledku anglicky
Interactive motion platforms are intended for vehicle simulators, where the direct interaction of the human body is used for controlling the simulated vehicle (e.g. bicycle, motorbike or other sports vehicles). The second use of interactive motion platforms is for entertainment purposes or fitness. The development of interactive motion platforms reacts to recent calls in the simulation industry to provide a device, which further enhances the virtual reality experience, especially with connection to the new and very fast growing business in virtual reality glasses. The paper looks at the design and control of an interactive motion platform with two degrees of freedom to be used in virtual reality applications. The paper provides the description of the control methods and new problems related to the virtual reality sickness are discussed here.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
20204 - Robotics and automatic control
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TE02000103" target="_blank" >TE02000103: Centrum inteligentních pohonů a pokročilého řízení strojů (CIDAM)</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Acta Polytechnica CTU Proceedings
ISSN
2336-5382
e-ISSN
2336-5382
Svazek periodika
12
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
—
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—