Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

StarCraft Bots and Competitions

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F17%3A00317000" target="_blank" >RIV/68407700:21230/17:00317000 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://link.springer.com/referenceworkentry/10.1007/978-3-319-08234-9_18-1" target="_blank" >https://link.springer.com/referenceworkentry/10.1007/978-3-319-08234-9_18-1</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    StarCraft Bots and Competitions

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Real-Time Strategy (RTS) games is a sub-genre of strategy games where players need to build an economy (gathering resources and building a base) and military power (training units and researching technologies) in order to defeat their opponents (destroying their army and base). Artificial Intelligence (AI) problems related to RTS games deal with the behavior of an artificial player. Since 2010, many international competitions have been organized to match AIs, or bots, playing to the RTS game StarCraft. This chapter presents a review of all major international competitions from 2010 until 2015, and details some competing StarCraft bots.

  • Název v anglickém jazyce

    StarCraft Bots and Competitions

  • Popis výsledku anglicky

    Real-Time Strategy (RTS) games is a sub-genre of strategy games where players need to build an economy (gathering resources and building a base) and military power (training units and researching technologies) in order to defeat their opponents (destroying their army and base). Artificial Intelligence (AI) problems related to RTS games deal with the behavior of an artificial player. Since 2010, many international competitions have been organized to match AIs, or bots, playing to the RTS game StarCraft. This chapter presents a review of all major international competitions from 2010 until 2015, and details some competing StarCraft bots.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Encyclopedia of Computer Graphics and Games

  • ISBN

    978-3-319-08234-9

  • Počet stran výsledku

    23

  • Strana od-do

  • Počet stran knihy

    350

  • Název nakladatele

    Springer International Publishing

  • Místo vydání

    Cham

  • Kód UT WoS kapitoly