StarCraft Bots and Competitions
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F17%3A00317000" target="_blank" >RIV/68407700:21230/17:00317000 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://link.springer.com/referenceworkentry/10.1007/978-3-319-08234-9_18-1" target="_blank" >https://link.springer.com/referenceworkentry/10.1007/978-3-319-08234-9_18-1</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
StarCraft Bots and Competitions
Popis výsledku v původním jazyce
Real-Time Strategy (RTS) games is a sub-genre of strategy games where players need to build an economy (gathering resources and building a base) and military power (training units and researching technologies) in order to defeat their opponents (destroying their army and base). Artificial Intelligence (AI) problems related to RTS games deal with the behavior of an artificial player. Since 2010, many international competitions have been organized to match AIs, or bots, playing to the RTS game StarCraft. This chapter presents a review of all major international competitions from 2010 until 2015, and details some competing StarCraft bots.
Název v anglickém jazyce
StarCraft Bots and Competitions
Popis výsledku anglicky
Real-Time Strategy (RTS) games is a sub-genre of strategy games where players need to build an economy (gathering resources and building a base) and military power (training units and researching technologies) in order to defeat their opponents (destroying their army and base). Artificial Intelligence (AI) problems related to RTS games deal with the behavior of an artificial player. Since 2010, many international competitions have been organized to match AIs, or bots, playing to the RTS game StarCraft. This chapter presents a review of all major international competitions from 2010 until 2015, and details some competing StarCraft bots.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
—
OECD FORD obor
10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Encyclopedia of Computer Graphics and Games
ISBN
978-3-319-08234-9
Počet stran výsledku
23
Strana od-do
—
Počet stran knihy
350
Název nakladatele
Springer International Publishing
Místo vydání
Cham
Kód UT WoS kapitoly
—