StarCraft AI Competitions, Bots and Tournament Manager Software
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F18%3A00328021" target="_blank" >RIV/68407700:21230/18:00328021 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://ieeexplore.ieee.org/abstract/document/8544023/keywords#keywords" target="_blank" >https://ieeexplore.ieee.org/abstract/document/8544023/keywords#keywords</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1109/TG.2018.2883499" target="_blank" >10.1109/TG.2018.2883499</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
StarCraft AI Competitions, Bots and Tournament Manager Software
Popis výsledku v původním jazyce
Real-Time Strategy (RTS) games have become an increasingly popular test-bed for modern artificial intelligence techniques. With this rise in popularity has come the creation of several annual competitions, in which AI agents (bots) play the full game of StarCraft: Broodwar by Blizzard Entertainment. The three major annual StarCraft AI Competitions are the Student StarCraft AI Tournament (SSCAIT), the Computational Intelligence in Games (CIG) competition, and the Artificial Intelligence and Interactive Digital Entertainment (AIIDE) competition. In this paper we will give an overview of the current state of these competitions, describe the bots that compete in them, and describe the underlying open-source tournament manager software that runs them.
Název v anglickém jazyce
StarCraft AI Competitions, Bots and Tournament Manager Software
Popis výsledku anglicky
Real-Time Strategy (RTS) games have become an increasingly popular test-bed for modern artificial intelligence techniques. With this rise in popularity has come the creation of several annual competitions, in which AI agents (bots) play the full game of StarCraft: Broodwar by Blizzard Entertainment. The three major annual StarCraft AI Competitions are the Student StarCraft AI Tournament (SSCAIT), the Computational Intelligence in Games (CIG) competition, and the Artificial Intelligence and Interactive Digital Entertainment (AIIDE) competition. In this paper we will give an overview of the current state of these competitions, describe the bots that compete in them, and describe the underlying open-source tournament manager software that runs them.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
IEEE Transactions on Games
ISSN
2475-1502
e-ISSN
—
Svazek periodika
X
Číslo periodika v rámci svazku
Early Access
Stát vydavatele periodika
US - Spojené státy americké
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
1-10
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—