Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

StarCraft AI Competitions, Bots and Tournament Manager Software

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F18%3A00328021" target="_blank" >RIV/68407700:21230/18:00328021 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://ieeexplore.ieee.org/abstract/document/8544023/keywords#keywords" target="_blank" >https://ieeexplore.ieee.org/abstract/document/8544023/keywords#keywords</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1109/TG.2018.2883499" target="_blank" >10.1109/TG.2018.2883499</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    StarCraft AI Competitions, Bots and Tournament Manager Software

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Real-Time Strategy (RTS) games have become an increasingly popular test-bed for modern artificial intelligence techniques. With this rise in popularity has come the creation of several annual competitions, in which AI agents (bots) play the full game of StarCraft: Broodwar by Blizzard Entertainment. The three major annual StarCraft AI Competitions are the Student StarCraft AI Tournament (SSCAIT), the Computational Intelligence in Games (CIG) competition, and the Artificial Intelligence and Interactive Digital Entertainment (AIIDE) competition. In this paper we will give an overview of the current state of these competitions, describe the bots that compete in them, and describe the underlying open-source tournament manager software that runs them.

  • Název v anglickém jazyce

    StarCraft AI Competitions, Bots and Tournament Manager Software

  • Popis výsledku anglicky

    Real-Time Strategy (RTS) games have become an increasingly popular test-bed for modern artificial intelligence techniques. With this rise in popularity has come the creation of several annual competitions, in which AI agents (bots) play the full game of StarCraft: Broodwar by Blizzard Entertainment. The three major annual StarCraft AI Competitions are the Student StarCraft AI Tournament (SSCAIT), the Computational Intelligence in Games (CIG) competition, and the Artificial Intelligence and Interactive Digital Entertainment (AIIDE) competition. In this paper we will give an overview of the current state of these competitions, describe the bots that compete in them, and describe the underlying open-source tournament manager software that runs them.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    IEEE Transactions on Games

  • ISSN

    2475-1502

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    X

  • Číslo periodika v rámci svazku

    Early Access

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    1-10

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus