Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Towards a Smart Car: Hybrid Nonlinear Predictive Controller with Adaptive Horizon

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F18%3A00312786" target="_blank" >RIV/68407700:21230/18:00312786 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://ieeexplore.ieee.org/stamp/stamp.jsp?tp=&arnumber=8059760" target="_blank" >http://ieeexplore.ieee.org/stamp/stamp.jsp?tp=&arnumber=8059760</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1109/TCST.2017.2747504" target="_blank" >10.1109/TCST.2017.2747504</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Towards a Smart Car: Hybrid Nonlinear Predictive Controller with Adaptive Horizon

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper focuses on the development of an optimization algorithm for car motion predictive control that addresses both hybrid car dynamics and hybrid minimization criterion. Instead of solving computationally demanding nonlinear mixed-integer programming task or approximating the hybrid dynamics/criterion, the Hamiltonian-switching Hybrid Nonlinear Predictive Control algorithm developed in this paper incorporates the information about hybridity directly into the optimization routine. To decrease the time-complexity, several adaptive prediction horizon approaches are proposed and for some of them, it is shown that they preserve maneuverabilityrelated properties of the car. All developed alternatives are verified on an example of a motion control of a racing car and compared with the approximation-based nonlinear predictive control and a commercial product. Moreover, sensitivity analysis examining robustness of the algorithm is included as well.

  • Název v anglickém jazyce

    Towards a Smart Car: Hybrid Nonlinear Predictive Controller with Adaptive Horizon

  • Popis výsledku anglicky

    This paper focuses on the development of an optimization algorithm for car motion predictive control that addresses both hybrid car dynamics and hybrid minimization criterion. Instead of solving computationally demanding nonlinear mixed-integer programming task or approximating the hybrid dynamics/criterion, the Hamiltonian-switching Hybrid Nonlinear Predictive Control algorithm developed in this paper incorporates the information about hybridity directly into the optimization routine. To decrease the time-complexity, several adaptive prediction horizon approaches are proposed and for some of them, it is shown that they preserve maneuverabilityrelated properties of the car. All developed alternatives are verified on an example of a motion control of a racing car and compared with the approximation-based nonlinear predictive control and a commercial product. Moreover, sensitivity analysis examining robustness of the algorithm is included as well.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20204 - Robotics and automatic control

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    IEEE TRANSACTIONS ON CONTROL SYSTEMS TECHNOLOGY

  • ISSN

    1063-6536

  • e-ISSN

    1558-0865

  • Svazek periodika

    26

  • Číslo periodika v rámci svazku

    6

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    1970-1981

  • Kód UT WoS článku

    000447047900004

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85030787288