Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Distinctive Approaches to Computer Graphics Education

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F18%3A00319768" target="_blank" >RIV/68407700:21230/18:00319768 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1111/cgf.13305/abstract" target="_blank" >http://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1111/cgf.13305/abstract</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1111/cgf.13305" target="_blank" >10.1111/cgf.13305</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Distinctive Approaches to Computer Graphics Education

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper presents the latest advances and research in Computer Graphics education in a nutshell. It is concerned with topics that were presented at the Education Track of the Eurographics Conference held in Lisbon in 2016. We describe works corresponding to approaches to Computer Graphics education that are unconventional in some way and attempt to tackle unsolved problems and challenges regarding the role of arts in computer graphics education, the role of research-oriented activities in undergraduate education and the interaction among different areas of Computer Graphics, as well as their application to courses or extra-curricular activities. We present related works addressing these topics and report experiences, successes and issues in implementing the approaches.

  • Název v anglickém jazyce

    Distinctive Approaches to Computer Graphics Education

  • Popis výsledku anglicky

    This paper presents the latest advances and research in Computer Graphics education in a nutshell. It is concerned with topics that were presented at the Education Track of the Eurographics Conference held in Lisbon in 2016. We describe works corresponding to approaches to Computer Graphics education that are unconventional in some way and attempt to tackle unsolved problems and challenges regarding the role of arts in computer graphics education, the role of research-oriented activities in undergraduate education and the interaction among different areas of Computer Graphics, as well as their application to courses or extra-curricular activities. We present related works addressing these topics and report experiences, successes and issues in implementing the approaches.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    COMPUTER GRAPHICS FORUM

  • ISSN

    0167-7055

  • e-ISSN

    1467-8659

  • Svazek periodika

    37

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    403-412

  • Kód UT WoS článku

    000426151300030

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85031087146