Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Assessment of ECG and respiration recordings from simulated emergency landings of ultra light aircraft

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F18%3A00321283" target="_blank" >RIV/68407700:21230/18:00321283 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.nature.com/articles/s41598-018-25528-z.pdf" target="_blank" >http://www.nature.com/articles/s41598-018-25528-z.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1038/s41598-018-25528-z" target="_blank" >10.1038/s41598-018-25528-z</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Assessment of ECG and respiration recordings from simulated emergency landings of ultra light aircraft

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Pilots of ultra light aircraft have limited training resources, but with the use of low cost simulators it might be possible to train and test some parts of their training on the ground. The purpose of this paper is to examine possibility of stress inducement on a low cost flight simulator. Stress is assessed from electrocardiogram and respiration. Engine failure during flight served as a stress inducement stimuli. For one flight, pilots had access to an emergency navigation system. There were recorded some statistically significant changes in parameters regarding breathing frequency. Although no significant change was observed in ECG parameters, there appears to be an effect on respiration parameters. Physiological signals processed with analysis of variance suggest, that the moment of engine failure and approach for landing affected average breathing frequency. Presence of navigation interface does not appear to have a significant effect on pilots.

  • Název v anglickém jazyce

    Assessment of ECG and respiration recordings from simulated emergency landings of ultra light aircraft

  • Popis výsledku anglicky

    Pilots of ultra light aircraft have limited training resources, but with the use of low cost simulators it might be possible to train and test some parts of their training on the ground. The purpose of this paper is to examine possibility of stress inducement on a low cost flight simulator. Stress is assessed from electrocardiogram and respiration. Engine failure during flight served as a stress inducement stimuli. For one flight, pilots had access to an emergency navigation system. There were recorded some statistically significant changes in parameters regarding breathing frequency. Although no significant change was observed in ECG parameters, there appears to be an effect on respiration parameters. Physiological signals processed with analysis of variance suggest, that the moment of engine failure and approach for landing affected average breathing frequency. Presence of navigation interface does not appear to have a significant effect on pilots.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20201 - Electrical and electronic engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Scientific Reports

  • ISSN

    2045-2322

  • e-ISSN

    2045-2322

  • Svazek periodika

    8

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1038

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

    000431627300009

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85046895132