Testování odolnosti vůči hypoxické hypoxii a nácvik přetlakového dýchání (ověřená metodika)
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61382981%3A_____%2F05%3A%230000008" target="_blank" >RIV/61382981:_____/05:#0000008 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Testování odolnosti vůči hypoxické hypoxii a nácvik přetlakového dýchání (ověřená metodika)
Popis výsledku v původním jazyce
Byla vyvinuta a ověřena optimální metodika testování odolnosti vůči hypoxické hypoxii a vyvinuta metodika nácviku přetlakového dýchání. Cílem testování je vyloučit jedince s extrémně nízkou přirozenou odolností z leteckého výcviku, při kterém by byl vystaven vysoké hypoxické zátěži. Nácvik přetlakového dýchání je prováděn u pilotů bojových podzvukových i nadzvukových letounů před zahájením praktického výcviku na proudových letounech. Metodika testování a demonstrací je vyvinuta odlišně a je optimalizována pro piloty proudových bojových a cvičných letounů, dopravních letounů a vrtulníků. Nácvik obsahuje demonstrace účinků změn atmosférického tlaku se stanovenými rychlostmi změn v podtlakové komoře až do výšky 25000 ft. Dále obsahuje demonstrace rychlé dekomprese se stanovenými rychlostmi podle typu letounu. Obsahuje optimální metodiku nácviku přetlakového dýchání podle typu letounu až pro dostup nad 35000 ft s následným nácvikem přetlakového dýchání po dekompresi.
Název v anglickém jazyce
Testing of the tolerance to the hypoxic hypoxia and the training in pressure breathing (verified methodology)
Popis výsledku anglicky
It was developed and verified the optimal methodology of the pilot?s tolerance to hypoxic hypoxia and of the training in pressure breathing. Pilots with a very low natural tolerance are excluded from the flight training when pilots could have been exposed to the high hypoxic hypoxia load. The training in pressure breathing is accomplished in all pilots of jet aircraft both subsonic and supersonic aircraft before a beginning of the flight training in jet aircraft. The methodology of the testing and demonstrations have been developed unlikely and optimally for pilots of jet fighters, aircraft carriers and helicopters. The training contains demonstrations of impacts of pressure changes in a hypobaric chamber up to altitude of 25000 ft. The methodology further contains demonstrations of rapid decompression. Demonstrations also involve the optimal training method in pressure breathing according to types of aircraft up to altitude of 35000 ft and training in pressure breathing after the deco
Klasifikace
Druh
X - Nezařazeno
CEP obor
KA - Vojenství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2005
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů