Teaching and assessing Discrete Mathematics
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F18%3A00323393" target="_blank" >RIV/68407700:21230/18:00323393 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1109/EDUCON.2018.8363420" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1109/EDUCON.2018.8363420</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1109/EDUCON.2018.8363420" target="_blank" >10.1109/EDUCON.2018.8363420</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Teaching and assessing Discrete Mathematics
Popis výsledku v původním jazyce
In recent the acquisition of mathematical competencies and engineers training in mathematics is a major concern of university teachers. It is well known that mathematics is not a favorite subject of engineering students and students in general sciences. We present and analyze in this paper the specific situation that we have encountered in two different European universities: The University of Salamanca (Spain) and the Czech Technical University in Prague. As in many other universities Discrete Mathematics courses are parts of the engineering bachelor degree curriculum. We will detail both situations, compare the assessment methodology and propose new goals for the future.
Název v anglickém jazyce
Teaching and assessing Discrete Mathematics
Popis výsledku anglicky
In recent the acquisition of mathematical competencies and engineers training in mathematics is a major concern of university teachers. It is well known that mathematics is not a favorite subject of engineering students and students in general sciences. We present and analyze in this paper the specific situation that we have encountered in two different European universities: The University of Salamanca (Spain) and the Czech Technical University in Prague. As in many other universities Discrete Mathematics courses are parts of the engineering bachelor degree curriculum. We will detail both situations, compare the assessment methodology and propose new goals for the future.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
10101 - Pure mathematics
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
O - Projekt operacniho programu
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
PROCEEDINGS OF 2018 IEEE GLOBAL ENGINEERING EDUCATION CONFERENCE (EDUCON) - EMERGING TRENDS AND CHALLENGES OF ENGINEERING EDUCATION
ISBN
978-1-5386-2957-4
ISSN
—
e-ISSN
2165-9567
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
1568-1571
Název nakladatele
IEEE (Institute of Electrical and Electronics Engineers)
Místo vydání
—
Místo konání akce
Santa Cruz de Tenerife
Datum konání akce
17. 4. 2018
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000434866100219