Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Teaching and assessing Discrete Mathematics

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F18%3A00323393" target="_blank" >RIV/68407700:21230/18:00323393 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1109/EDUCON.2018.8363420" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1109/EDUCON.2018.8363420</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1109/EDUCON.2018.8363420" target="_blank" >10.1109/EDUCON.2018.8363420</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Teaching and assessing Discrete Mathematics

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In recent the acquisition of mathematical competencies and engineers training in mathematics is a major concern of university teachers. It is well known that mathematics is not a favorite subject of engineering students and students in general sciences. We present and analyze in this paper the specific situation that we have encountered in two different European universities: The University of Salamanca (Spain) and the Czech Technical University in Prague. As in many other universities Discrete Mathematics courses are parts of the engineering bachelor degree curriculum. We will detail both situations, compare the assessment methodology and propose new goals for the future.

  • Název v anglickém jazyce

    Teaching and assessing Discrete Mathematics

  • Popis výsledku anglicky

    In recent the acquisition of mathematical competencies and engineers training in mathematics is a major concern of university teachers. It is well known that mathematics is not a favorite subject of engineering students and students in general sciences. We present and analyze in this paper the specific situation that we have encountered in two different European universities: The University of Salamanca (Spain) and the Czech Technical University in Prague. As in many other universities Discrete Mathematics courses are parts of the engineering bachelor degree curriculum. We will detail both situations, compare the assessment methodology and propose new goals for the future.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10101 - Pure mathematics

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    O - Projekt operacniho programu

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    PROCEEDINGS OF 2018 IEEE GLOBAL ENGINEERING EDUCATION CONFERENCE (EDUCON) - EMERGING TRENDS AND CHALLENGES OF ENGINEERING EDUCATION

  • ISBN

    978-1-5386-2957-4

  • ISSN

  • e-ISSN

    2165-9567

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    1568-1571

  • Název nakladatele

    IEEE (Institute of Electrical and Electronics Engineers)

  • Místo vydání

  • Místo konání akce

    Santa Cruz de Tenerife

  • Datum konání akce

    17. 4. 2018

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000434866100219