Optimal Solution of the Generalized Dubins Interval Problem
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F18%3A00328398" target="_blank" >RIV/68407700:21230/18:00328398 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.roboticsproceedings.org/rss14/p35.pdf" target="_blank" >http://www.roboticsproceedings.org/rss14/p35.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.15607/RSS.2018.XIV.035" target="_blank" >10.15607/RSS.2018.XIV.035</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Optimal Solution of the Generalized Dubins Interval Problem
Popis výsledku v původním jazyce
The problem addressed in this paper is motivated by surveillance mission planning with curvature-constrained trajectories for Dubins vehicles that can be formulated as the Dubins Traveling Salesman Problem with Neighborhoods (DTSPN). We aim to provide a tight lower bound of the DTSPN, especially for the cases where the sequence of visits to the given regions is available. A problem to find the shortest Dubins path connecting two regions with prescribed intervals for possible departure and arrival heading angles of the vehicle is introduced. This new problem is called the Generalized Dubins Interval Problem (GDIP) and its optimal solution is addressed. Based on the solution of the GDIP, a tight lower bound of the above mentioned DTSPN is provided which is used to steer sampling-based algorithm to determine a feasible solution that is close to the optimum
Název v anglickém jazyce
Optimal Solution of the Generalized Dubins Interval Problem
Popis výsledku anglicky
The problem addressed in this paper is motivated by surveillance mission planning with curvature-constrained trajectories for Dubins vehicles that can be formulated as the Dubins Traveling Salesman Problem with Neighborhoods (DTSPN). We aim to provide a tight lower bound of the DTSPN, especially for the cases where the sequence of visits to the given regions is available. A problem to find the shortest Dubins path connecting two regions with prescribed intervals for possible departure and arrival heading angles of the vehicle is introduced. This new problem is called the Generalized Dubins Interval Problem (GDIP) and its optimal solution is addressed. Based on the solution of the GDIP, a tight lower bound of the above mentioned DTSPN is provided which is used to steer sampling-based algorithm to determine a feasible solution that is close to the optimum
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA16-24206S" target="_blank" >GA16-24206S: Metody informatického plánování cest pro neholonomní mobilní roboty v úlohách monitorování a dohledu</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of the Robotics and Systems
ISBN
978-0-9923747-4-7
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
—
Název nakladatele
Carnegie Melon University, Robotic Institute
Místo vydání
Pensylvánie
Místo konání akce
Pittsburgh
Datum konání akce
26. 6. 2018
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—