Computing the stability limits of pole-zero actuator dynamics on adaptive control laws for aerospace applications
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F18%3A00328808" target="_blank" >RIV/68407700:21230/18:00328808 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.2514/6.2018-0844" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.2514/6.2018-0844</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.2514/6.2018-0844" target="_blank" >10.2514/6.2018-0844</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Computing the stability limits of pole-zero actuator dynamics on adaptive control laws for aerospace applications
Popis výsledku v původním jazyce
This paper illustrates an application of a linear matrix inequality-based hedging approach for model reference adaptive control in the presence of pole-zero actuator dynamics. Specif- ically, this approach uses a hedging signal to alter a given reference model trajectory such that adaptation is not effected by the presence of actuator dynamics, then it uses linear matrix inequalities (LMIs) to compute the stability limits of the adaptive control law as a result of the hedged reference model. In order to demonstrate the capability of the pro- posed approach in providing safe and predictable limits, multiple cases of pole-zero actuator dynamics are considered on the short-period dynamics of a hypersonic vehicle model, where a feasible region of safe actuation is computed for each pole-zero configuration.
Název v anglickém jazyce
Computing the stability limits of pole-zero actuator dynamics on adaptive control laws for aerospace applications
Popis výsledku anglicky
This paper illustrates an application of a linear matrix inequality-based hedging approach for model reference adaptive control in the presence of pole-zero actuator dynamics. Specif- ically, this approach uses a hedging signal to alter a given reference model trajectory such that adaptation is not effected by the presence of actuator dynamics, then it uses linear matrix inequalities (LMIs) to compute the stability limits of the adaptive control law as a result of the hedged reference model. In order to demonstrate the capability of the pro- posed approach in providing safe and predictable limits, multiple cases of pole-zero actuator dynamics are considered on the short-period dynamics of a hypersonic vehicle model, where a feasible region of safe actuation is computed for each pole-zero configuration.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20205 - Automation and control systems
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
AIAA Guidance, Navigation, and Control Conference
ISBN
978-1-62410-526-5
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
15
Strana od-do
1-15
Název nakladatele
AIAA
Místo vydání
Reston, VA
Místo konání akce
Kissimmee
Datum konání akce
8. 1. 2018
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—