Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Computing the stability limits of pole-zero actuator dynamics on adaptive control laws for aerospace applications

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F18%3A00328808" target="_blank" >RIV/68407700:21230/18:00328808 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.2514/6.2018-0844" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.2514/6.2018-0844</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.2514/6.2018-0844" target="_blank" >10.2514/6.2018-0844</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Computing the stability limits of pole-zero actuator dynamics on adaptive control laws for aerospace applications

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper illustrates an application of a linear matrix inequality-based hedging approach for model reference adaptive control in the presence of pole-zero actuator dynamics. Specif- ically, this approach uses a hedging signal to alter a given reference model trajectory such that adaptation is not effected by the presence of actuator dynamics, then it uses linear matrix inequalities (LMIs) to compute the stability limits of the adaptive control law as a result of the hedged reference model. In order to demonstrate the capability of the pro- posed approach in providing safe and predictable limits, multiple cases of pole-zero actuator dynamics are considered on the short-period dynamics of a hypersonic vehicle model, where a feasible region of safe actuation is computed for each pole-zero configuration.

  • Název v anglickém jazyce

    Computing the stability limits of pole-zero actuator dynamics on adaptive control laws for aerospace applications

  • Popis výsledku anglicky

    This paper illustrates an application of a linear matrix inequality-based hedging approach for model reference adaptive control in the presence of pole-zero actuator dynamics. Specif- ically, this approach uses a hedging signal to alter a given reference model trajectory such that adaptation is not effected by the presence of actuator dynamics, then it uses linear matrix inequalities (LMIs) to compute the stability limits of the adaptive control law as a result of the hedged reference model. In order to demonstrate the capability of the pro- posed approach in providing safe and predictable limits, multiple cases of pole-zero actuator dynamics are considered on the short-period dynamics of a hypersonic vehicle model, where a feasible region of safe actuation is computed for each pole-zero configuration.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20205 - Automation and control systems

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    AIAA Guidance, Navigation, and Control Conference

  • ISBN

    978-1-62410-526-5

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    15

  • Strana od-do

    1-15

  • Název nakladatele

    AIAA

  • Místo vydání

    Reston, VA

  • Místo konání akce

    Kissimmee

  • Datum konání akce

    8. 1. 2018

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku