Game Solving: Theory and Practice
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F18%3A00329680" target="_blank" >RIV/68407700:21230/18:00329680 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www7.in.tum.de/~kretinsk/games.html" target="_blank" >https://www7.in.tum.de/~kretinsk/games.html</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Game Solving: Theory and Practice
Popis výsledku v původním jazyce
The aim of the workshop is to discuss connections between (algorithmic) game theory and computational aspects of game solving. Several decades of mostly theoretical research produced a multitude of algorithms for solving various types of games. However, most of these algorithms are only theoretical constructs that either have never been implemented, or have been executed only on toy problems. On the other hand, there are many concrete problems that can be expressed in the language of game theory. Apart from traditional models of economic behaviour, there is a large field of board and computer games, security games, games in verification of systems, etc. The workshop provides ground for a meeting of researchers developing theoretical solutions of abstract games with researchers modelling and solving real-world problems using games.
Název v anglickém jazyce
Game Solving: Theory and Practice
Popis výsledku anglicky
The aim of the workshop is to discuss connections between (algorithmic) game theory and computational aspects of game solving. Several decades of mostly theoretical research produced a multitude of algorithms for solving various types of games. However, most of these algorithms are only theoretical constructs that either have never been implemented, or have been executed only on toy problems. On the other hand, there are many concrete problems that can be expressed in the language of game theory. Apart from traditional models of economic behaviour, there is a large field of board and computer games, security games, games in verification of systems, etc. The workshop provides ground for a meeting of researchers developing theoretical solutions of abstract games with researchers modelling and solving real-world problems using games.
Klasifikace
Druh
W - Uspořádání workshopu
CEP obor
—
OECD FORD obor
10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
O - Projekt operacniho programu
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Místo konání akce
Prague
Stát konání akce
CZ - Česká republika
Datum zahájení akce
—
Datum ukončení akce
—
Celkový počet účastníků
20
Počet zahraničních účastníků
10
Typ akce podle státní přísl. účastníků
WRD - Celosvětová akce