Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Game Solving: Theory and Practice

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F18%3A00329680" target="_blank" >RIV/68407700:21230/18:00329680 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www7.in.tum.de/~kretinsk/games.html" target="_blank" >https://www7.in.tum.de/~kretinsk/games.html</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Game Solving: Theory and Practice

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The aim of the workshop is to discuss connections between (algorithmic) game theory and computational aspects of game solving. Several decades of mostly theoretical research produced a multitude of algorithms for solving various types of games. However, most of these algorithms are only theoretical constructs that either have never been implemented, or have been executed only on toy problems. On the other hand, there are many concrete problems that can be expressed in the language of game theory. Apart from traditional models of economic behaviour, there is a large field of board and computer games, security games, games in verification of systems, etc. The workshop provides ground for a meeting of researchers developing theoretical solutions of abstract games with researchers modelling and solving real-world problems using games.

  • Název v anglickém jazyce

    Game Solving: Theory and Practice

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of the workshop is to discuss connections between (algorithmic) game theory and computational aspects of game solving. Several decades of mostly theoretical research produced a multitude of algorithms for solving various types of games. However, most of these algorithms are only theoretical constructs that either have never been implemented, or have been executed only on toy problems. On the other hand, there are many concrete problems that can be expressed in the language of game theory. Apart from traditional models of economic behaviour, there is a large field of board and computer games, security games, games in verification of systems, etc. The workshop provides ground for a meeting of researchers developing theoretical solutions of abstract games with researchers modelling and solving real-world problems using games.

Klasifikace

  • Druh

    W - Uspořádání workshopu

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    O - Projekt operacniho programu

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Místo konání akce

    Prague

  • Stát konání akce

    CZ - Česká republika

  • Datum zahájení akce

  • Datum ukončení akce

  • Celkový počet účastníků

    20

  • Počet zahraničních účastníků

    10

  • Typ akce podle státní přísl. účastníků

    WRD - Celosvětová akce