Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Look-ahead controls of heavy duty trucks on open roads — six benchmark solutions

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F19%3A00324582" target="_blank" >RIV/68407700:21230/19:00324582 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://doi.org/10.1016/j.conengprac.2018.10.014" target="_blank" >https://doi.org/10.1016/j.conengprac.2018.10.014</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.conengprac.2018.10.014" target="_blank" >10.1016/j.conengprac.2018.10.014</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Look-ahead controls of heavy duty trucks on open roads — six benchmark solutions

  • Popis výsledku v původním jazyce

    A benchmark problem for fuel efficient control of a truck on a given road profile has been formulated and solved. Six different solution strategies utilizing varying degrees of off-line and on-line computations are described and compared. A vehicle model is used to benchmark the solutions on different driving missions. The vehicle model was presented at the IFAC AAC 2016 symposium and is compiled from model components validated in previous research projects. The driving scenario is provided as a road slope profile and a desired trip time. The problem to solve is a combination of engine-, driveline- and vehicle-control while fulfilling demands on emissions, driving time, legislative speed, and engine protections. The strength of this publication is the collection of all six different solutions in one paper. This paper is intended to provide a starting point for practicing engineers or researchers who work with optimal and/or model based vehicle control.

  • Název v anglickém jazyce

    Look-ahead controls of heavy duty trucks on open roads — six benchmark solutions

  • Popis výsledku anglicky

    A benchmark problem for fuel efficient control of a truck on a given road profile has been formulated and solved. Six different solution strategies utilizing varying degrees of off-line and on-line computations are described and compared. A vehicle model is used to benchmark the solutions on different driving missions. The vehicle model was presented at the IFAC AAC 2016 symposium and is compiled from model components validated in previous research projects. The driving scenario is provided as a road slope profile and a desired trip time. The problem to solve is a combination of engine-, driveline- and vehicle-control while fulfilling demands on emissions, driving time, legislative speed, and engine protections. The strength of this publication is the collection of all six different solutions in one paper. This paper is intended to provide a starting point for practicing engineers or researchers who work with optimal and/or model based vehicle control.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10102 - Applied mathematics

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Control Engineering Practice

  • ISSN

    0967-0661

  • e-ISSN

    1873-6939

  • Svazek periodika

    83

  • Číslo periodika v rámci svazku

    February

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    22

  • Strana od-do

    45-66

  • Kód UT WoS článku

    000456903600005

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85056154588