Real-Time Patch-Based Stylization of Portraits Using Generative Adversarial Network
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F19%3A00331371" target="_blank" >RIV/68407700:21230/19:00331371 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://dcgi.fel.cvut.cz/home/sykorad/facestyleGAN.html" target="_blank" >https://dcgi.fel.cvut.cz/home/sykorad/facestyleGAN.html</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.2312/exp.20191074" target="_blank" >10.2312/exp.20191074</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Real-Time Patch-Based Stylization of Portraits Using Generative Adversarial Network
Popis výsledku v původním jazyce
We present a learning-based style transfer algorithm for human portraits which significantly outperforms current state-of-the-art in computational overhead while still maintaining comparable visual quality. We show how to design a conditional generative adversarial network capable to reproduce the output of Fišer et al.'s patch-based method that is slow to compute but can deliver state-of-the-art visual quality. Since the resulting end-to-end network can be evaluated quickly on current consumer GPUs, our solution enables first real-time high-quality style transfer to facial videos that runs at interactive frame rates. Moreover, in cases when the original algorithmic approach of Fišer et al. fails our network can provide a more visually pleasing result thanks to generalization. We demonstrate the practical utility of our approach on a variety of different styles and target subjects.
Název v anglickém jazyce
Real-Time Patch-Based Stylization of Portraits Using Generative Adversarial Network
Popis výsledku anglicky
We present a learning-based style transfer algorithm for human portraits which significantly outperforms current state-of-the-art in computational overhead while still maintaining comparable visual quality. We show how to design a conditional generative adversarial network capable to reproduce the output of Fišer et al.'s patch-based method that is slow to compute but can deliver state-of-the-art visual quality. Since the resulting end-to-end network can be evaluated quickly on current consumer GPUs, our solution enables first real-time high-quality style transfer to facial videos that runs at interactive frame rates. Moreover, in cases when the original algorithmic approach of Fišer et al. fails our network can provide a more visually pleasing result thanks to generalization. We demonstrate the practical utility of our approach on a variety of different styles and target subjects.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)
Návaznosti výsledku
Projekt
Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of the 8th ACM/EG Expressive Symposium
ISBN
978-3-03868-078-9
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
33-42
Název nakladatele
Eurographics Association
Místo vydání
Aire-la-Ville
Místo konání akce
Janov
Datum konání akce
5. 5. 2019
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—