Emergency landing aware surveillance planning for fixed-wing planes
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F19%3A00336168" target="_blank" >RIV/68407700:21230/19:00336168 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://ieeexplore.ieee.org/document/8870933" target="_blank" >https://ieeexplore.ieee.org/document/8870933</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1109/ECMR.2019.8870933" target="_blank" >10.1109/ECMR.2019.8870933</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Emergency landing aware surveillance planning for fixed-wing planes
Popis výsledku v původním jazyce
In this paper, we introduce the Emergency Landing Aware Surveillance Planning (ELASP) problem that stands to find the shortest feasible trajectory to visit a given set of locations while considering a loss of thrust may happen to the vehicle at any time. Two main challenges can be identified in ELASP. First, the ELASP is a planning problem to determine a feasible close-loop trajectory visiting all given locations such that the total trajectory length is minimized, which is a variant of the traveling salesman problem. The second challenge arises from the safety constraints to determine the cost-efficient trajectory such that its altitude is sufficiently high to guarantee a gliding emergency landing to a nearby airport from any point of the trajectory. Methods to address these challenges individually already exist, but the proposed approach enables to combine the existing methods to address both challenges at the same time and returns a safe, feasible, and cost-efficient multi-goal trajectory for the curvature-constrained vehicle.
Název v anglickém jazyce
Emergency landing aware surveillance planning for fixed-wing planes
Popis výsledku anglicky
In this paper, we introduce the Emergency Landing Aware Surveillance Planning (ELASP) problem that stands to find the shortest feasible trajectory to visit a given set of locations while considering a loss of thrust may happen to the vehicle at any time. Two main challenges can be identified in ELASP. First, the ELASP is a planning problem to determine a feasible close-loop trajectory visiting all given locations such that the total trajectory length is minimized, which is a variant of the traveling salesman problem. The second challenge arises from the safety constraints to determine the cost-efficient trajectory such that its altitude is sufficiently high to guarantee a gliding emergency landing to a nearby airport from any point of the trajectory. Methods to address these challenges individually already exist, but the proposed approach enables to combine the existing methods to address both challenges at the same time and returns a safe, feasible, and cost-efficient multi-goal trajectory for the curvature-constrained vehicle.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA19-20238S" target="_blank" >GA19-20238S: Multi-robotické monitorování dynamických prostředí</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
2019 European Conference on Mobile Robots (ECMR)
ISBN
978-1-7281-3605-9
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
—
Název nakladatele
IEEE
Místo vydání
St. Paul, Minnesota
Místo konání akce
Prague
Datum konání akce
4. 8. 2019
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—