Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Multi-Vehicle Close Enough Orienteering Problem with Bézier Curves for Multi-Rotor Aerial Vehicles

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F19%3A00332892" target="_blank" >RIV/68407700:21230/19:00332892 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://ieeexplore.ieee.org/document/8794339" target="_blank" >https://ieeexplore.ieee.org/document/8794339</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1109/ICRA.2019.8794339" target="_blank" >10.1109/ICRA.2019.8794339</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Multi-Vehicle Close Enough Orienteering Problem with Bézier Curves for Multi-Rotor Aerial Vehicles

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper introduces the Close Enough Orienteering Problem (CEOP) for planning missions with multi-rotor aerial vehicles considering their maximal velocity and acceleration limits. The addressed problem stands to select the most rewarding target locations and sequence to visit them in the given limited travel budget. The reward is collected within a non-zero range from a particular target location that allows saving the travel cost, and thus collect more rewards. Hence, we are searching for the fastest trajectories to collect the most valuable rewards such that the motion constraints are not violated, and the travel budget is satisfied. We leverage on existing trajectory parametrization based on Bézier curves recently deployed in surveillance planning using unsupervised learning, and we propose to employ the learning in a solution of the introduced multi-vehicle CEOP. Feasibility of the proposed approach is supported by empirical evaluation and experimental deployment using multi-rotor vehicles.

  • Název v anglickém jazyce

    Multi-Vehicle Close Enough Orienteering Problem with Bézier Curves for Multi-Rotor Aerial Vehicles

  • Popis výsledku anglicky

    This paper introduces the Close Enough Orienteering Problem (CEOP) for planning missions with multi-rotor aerial vehicles considering their maximal velocity and acceleration limits. The addressed problem stands to select the most rewarding target locations and sequence to visit them in the given limited travel budget. The reward is collected within a non-zero range from a particular target location that allows saving the travel cost, and thus collect more rewards. Hence, we are searching for the fastest trajectories to collect the most valuable rewards such that the motion constraints are not violated, and the travel budget is satisfied. We leverage on existing trajectory parametrization based on Bézier curves recently deployed in surveillance planning using unsupervised learning, and we propose to employ the learning in a solution of the introduced multi-vehicle CEOP. Feasibility of the proposed approach is supported by empirical evaluation and experimental deployment using multi-rotor vehicles.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of 2019 International Conference on Robotics and Automation

  • ISBN

    978-1-5386-6026-3

  • ISSN

    1050-4729

  • e-ISSN

    2577-087X

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    3039-3044

  • Název nakladatele

    IEEE Xplore

  • Místo vydání

  • Místo konání akce

    Montreal

  • Datum konání akce

    20. 5. 2019

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000494942302035