Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Predictive Torque Control of Induction Motor with Integrated DC-Link Voltage Optimisation

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F20%3A00341891" target="_blank" >RIV/68407700:21230/20:00341891 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://doi.org/10.1049/iet-pel.2019.1597" target="_blank" >https://doi.org/10.1049/iet-pel.2019.1597</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1049/iet-pel.2019.1597" target="_blank" >10.1049/iet-pel.2019.1597</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Predictive Torque Control of Induction Motor with Integrated DC-Link Voltage Optimisation

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper proposes a new method leading to a reduction in the current and torque ripple of an Induction Motor (IM) drive controlled by a Predictive Torque Control (PTC). The method lies within the optimisation of DC-link voltage magnitude by a three-phase thyristor bridge rectifier. Using a controlled rectifier, the DC-link voltage can be adjusted in such way that the ripple of the IM state variables, caused mainly by treating the inverter as a source of only eight voltage vectors, is significantly reduced. Another positive consequence of the proposed algorithm is the reduction of DC-link-dependent switching losses. The DC-link optimisation algorithm is integrated within the PTC that is used for the torque and flux control. The theoretical analysis of the DC-link voltage influence on the drive behaviour is supported by simulation and experimental results conducted on a 5.5 kW IM drive, which confirms the benefits of the PTC with the DC-link voltage optimisation.

  • Název v anglickém jazyce

    Predictive Torque Control of Induction Motor with Integrated DC-Link Voltage Optimisation

  • Popis výsledku anglicky

    This paper proposes a new method leading to a reduction in the current and torque ripple of an Induction Motor (IM) drive controlled by a Predictive Torque Control (PTC). The method lies within the optimisation of DC-link voltage magnitude by a three-phase thyristor bridge rectifier. Using a controlled rectifier, the DC-link voltage can be adjusted in such way that the ripple of the IM state variables, caused mainly by treating the inverter as a source of only eight voltage vectors, is significantly reduced. Another positive consequence of the proposed algorithm is the reduction of DC-link-dependent switching losses. The DC-link optimisation algorithm is integrated within the PTC that is used for the torque and flux control. The theoretical analysis of the DC-link voltage influence on the drive behaviour is supported by simulation and experimental results conducted on a 5.5 kW IM drive, which confirms the benefits of the PTC with the DC-link voltage optimisation.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20201 - Electrical and electronic engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    IET Power Electronics

  • ISSN

    1755-4535

  • e-ISSN

    1755-4543

  • Svazek periodika

    13

  • Číslo periodika v rámci svazku

    15

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    3396-3406

  • Kód UT WoS článku

    000591720700019

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85095914859