Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Sectorised base stations for FSO ground-to-train communications

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F20%3A00342444" target="_blank" >RIV/68407700:21230/20:00342444 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://doi.org/10.1049/iet-opt.2019.0155" target="_blank" >https://doi.org/10.1049/iet-opt.2019.0155</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1049/iet-opt.2019.0155" target="_blank" >10.1049/iet-opt.2019.0155</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Sectorised base stations for FSO ground-to-train communications

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Evolution and accessibility of smart-phones have led to a huge demand in network bandwidth. The ubiquitous use of smart-phones in high-speed trains poses a unique challenge in delivering high-speed internet service on board. This challenge can be overcome by employing free-space optics, an alternative to radio-frequency technology. Previous coverage models for ground–train communications employed single laser systems with a larger divergence angle to cover a larger distance. Larger divergence angles lead to larger geometric losses, which may result in a non-reliable communication link. This study proposes a sectorised multi-beam coverage model with a smaller divergence angle to reduce the impact of geometric losses in the system. This study also proposes two receiver (Rx) architectures for Rxs deployed on the train. Along with geometric losses, the atmospheric attenuation is taken into consideration for the FSO link. The performance of the ground–train communications system in terms of bit-error-rate is evaluated under weak turbulence conditions via numerical simulation.

  • Název v anglickém jazyce

    Sectorised base stations for FSO ground-to-train communications

  • Popis výsledku anglicky

    Evolution and accessibility of smart-phones have led to a huge demand in network bandwidth. The ubiquitous use of smart-phones in high-speed trains poses a unique challenge in delivering high-speed internet service on board. This challenge can be overcome by employing free-space optics, an alternative to radio-frequency technology. Previous coverage models for ground–train communications employed single laser systems with a larger divergence angle to cover a larger distance. Larger divergence angles lead to larger geometric losses, which may result in a non-reliable communication link. This study proposes a sectorised multi-beam coverage model with a smaller divergence angle to reduce the impact of geometric losses in the system. This study also proposes two receiver (Rx) architectures for Rxs deployed on the train. Along with geometric losses, the atmospheric attenuation is taken into consideration for the FSO link. The performance of the ground–train communications system in terms of bit-error-rate is evaluated under weak turbulence conditions via numerical simulation.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20202 - Communication engineering and systems

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    IET Optoelectronics

  • ISSN

    1751-8768

  • e-ISSN

    1751-8776

  • Svazek periodika

    14

  • Číslo periodika v rámci svazku

    5

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    312-318

  • Kód UT WoS článku

    000572412700013

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85091589634